Gå til innhold

En slags surring fra høytalerne

Anbefalte innlegg

Jeg har windows XP Pro SP2, og jeg har fått et snodig problem som jeg ikke helt vet hvor jeg skal poste.

Jeg har en surrelyd ut av høytalerne mine, og dersom det skjer noe på skjermen, det være at jeg flytter musa, eller at msn-kontakter logger på, sånn at jeg har bevegelse på skjermen, så blir det lyd. Den er liksom der hele tida, og av og til øker frekvensen, spesielt hvis jeg åpner vinduer i explorer(min datamaskin, C:\ osv)

Det er fryktelig irriterende. Er det noen som vet hva det kan være? Kan det være irq-feil på HK? Har MSI K8N Neo Platinum Edition med integrert 7.1 lyd bl.a...

Lyden er der når jeg hører på musikk, så jeg kan liksom ikke høre på rolige sanger, sanger med stille, rolige sekvenser, når jeg spiller er den der, og da er det skikkelig irriterende å spille spill a'la splinter cell og sånt :s

Hjelp... :cry:

Hvis det er noe jeg har utelatt som kan hjelpe, si i fra...

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg har ikke trådløs. Og uansett om jeg demper absolutt alt av lydinnganger og slår av alle, så er den forbanna skurringa der ennå. Og jeg vet ikke om cpu-vifta styres av en sensor, men jeg tror liksom ikke det. Og hvordan skulle jeg funnet ut om det er dårlig skjerma lydkort? Det er tross alt integrert lyd i HK... :ermm:

Lenke til kommentar

Dette kommer nettop av at du har integrert lydkort.

Det er ikke skjermet bra nok fra andre signaler i PCn din. Jeg, brodern og en kamerat hadde samme problemet på pcne våre, så satte vi inn Audigy\Live så ble lydene borte.

Du blir nok ikke kvitt den lyden med mindre du setter inn et skikkelig lydkort.

[edit: nå leste jeg posten over, å så at det sto omtrent det samme, men poenget mitt gjelder fortsatt:) ]

Endret av gullf1sk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...