Gå til innhold

Min første worklog:ATI kabinett |Liten update 15.4

Anbefalte innlegg

Sponset av:

vendur.gif

Jeg fant frem et 8 år gammelt kabinett: kabinnet så ganske stygt ut så jeg fant ut at jeg ville jeg modde litt på det.

Det er et atx-kabninett.

Så langt på prosjektet har vi lakkert kabinettet og skjært hull til plexi glass som jeg har bestilt.

ferdig7ug.jpg

ferdig29ss.jpg

vi begynte med å skjære hull for vindu med vinkelsliper.

vinkelsliper7xx.jpg

brukavvinkelsliper3gj.jpg

Når vi var ferdig med vinkelslipperen filte vi de skarpe sidene.

ferdigskjring2pt.jpg

Før vi skulle lakkere kabinettet pusset vi det med våtpussepapir-400. Vi pusset med pussemaskin.

pussemaskin5cn.jpg

Så var det på tide å lakkere vi lakkerte først med primærfarge, deretter svart hobblakk og til slutt klarlakk. Vi brukte rød hobbylakk på nicket mitt og der det står atti på kabinettet.

Alt var kjøpt på biltema til 40kr boksen.

lakkfarger0yv.jpg

Kabinettet med primærfarge.

primrfargelakert2ng.jpg

Ferdig lakkert

ferdiglakkert17tq.jpg

ferdilakkert22bg.jpg

ferdilakkert22bg.jpg

Mens jeg holder på å lakkere ati logoen.

atiigang7go.jpg

Selv om du ikke ser det på bildet kan du speile deg i lakken.

Så langt har vi kommet.

Det som gjenstår er å bore viftehull i plexiglass og i kabinett.

Sette på plexiglass.

Noen som har ideer til hva mer jeg kan gjøre med kabinettet?

:whistle:

Endret av kristoffer88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

ikke verst, men idiotisk oppsett av vifter. t heller to til å suge inn i front, og en eller to til å suge ut i toppen av kabinettet, der den varme lufta stiger.

Lenke til kommentar

Dette ser bra ut, men du burde fikse litt på ATI-lakkingen, så litt shabby ut mellom bokstavene. Ellers så det ganske bra ut :thumbup:

Hva fikk du fra Vendur?

EDIT: Leif, "b" og "n" er lett å bomme på

Endret av sigen
Lenke til kommentar
Dette ser bra ut, men du burde fikse litt på ATI-lakkingen, så litt shabby ut mellom bokstavene. Ellers så det ganske bra ut :thumbup:

Hva fikk du fra Vendur?

EDIT: Leif, "b" og "n" er lett å bomme på

Jepp fikk en silentx vifte på 120mm pluss gratis frakt og 25% på alle vifter.

Lenke til kommentar

Til Vendur.no skal det ikke mye til, en liten, høflig mail, der du presenterer prosjektet ditt litt, og sier at de skal få cred i norges største forum (de vet godt om dette forumet) så sponser de deg med varer av en verdi ca. 300kr (som oftest vifter fra SilenX) og 25% på resten av viftene du bestiller, og gratis frakt. Kan dette, siden jeg har blitt sponsa selv av Vendur.no :love: digger den webshop`en :love:

Trådstarter: Fikk du lov til å bestille noen vifter til kompiser, og/eller deg selv også, med 25% rabatt?

Kult prosjekt ja, sier det igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
Til Vendur.no skal det ikke mye til, en liten, høflig mail, der du presenterer prosjektet ditt litt, og sier at de skal få cred i norges største forum (de vet godt om dette forumet) så sponser de deg med varer av en verdi ca. 300kr (som oftest vifter fra SilenX) og 25% på resten av viftene du bestiller, og gratis frakt. Kan dette, siden jeg har blitt sponsa selv av Vendur.no :love: digger den webshop`en :love:

Trådstarter: Fikk du lov til å bestille noen vifter til kompiser, og/eller deg selv også, med 25% rabatt?

Kult prosjekt ja, sier det igjen :thumbup:

Takk for komplimentet.

Jeg skulle få et bra tilbud på vifter viss jeg samlet 15-20 personer som vil kjøpe vifter, senere ;)

Jeg digger www.vendur.no siden de sponset meg så nå kommer jeg til å bruke kun vendur.no når jeg kjøper hardware.

Lenke til kommentar

Versegod ;)

Ja, vendur er en bra webshop! Jeg trengte ikke å samle sammen folk, jeg kunne bare bestille hvis det var noen som ville ha billige vifter jeg, og bestille noen til meg selv også. Lurer på om jeg skal gå 100% over til vendur, bortsett fra at jeg nå også blir sponset med varer til godt over 600kr fra 3dFXcool.no

Kanskje gå over til kun de to? :hmm:

Men til prosjektet igjen: Det blir sikkert bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...