Gå til innhold

Er det bare Nokia som virkelig KAN mobiltlf?

Anbefalte innlegg

T9 er litt knotete fremdeles (ikke stor bokstav etter punktum osv), men dette er en såpass ubetydelig ting for de fleste at det oppveies av den fantastiske Samsungkvaliteten og det nydelige designet.

Å påstå at T9-feilene er ubetydelige er vel som å påstå at motoren er ubetydelig i en bil - satt litt på spissen.

Jeg har 3 venner som brukte "løp og kjøp"-mentaliteten da D500 kom på markedet. Javisst er den griselekker og menyene er blitt fine osv.!

Men nå har de alle et ønske om å kvitte seg med den pga. div. smårusk, men hovedsaklig T9-ordlisten. Det er "helt på trynet" at de etter SÅ mange påpakninger fra ALLE verdens mobiltestere enda ikke har klart å få til stor bokstav etter punktum, og ikke nok med det - du kan ikke gå tilbake og editere et ord. Skal du endre et ord du har skrevet må du jammen slette hele ordet, for så å skrive det på nytt. Og med tanke på at dagens ungdom (og stadig flere voksne) bruker SMS-funksjonen 90 % av tiden de bruker telefonen blir det for dumt å påstå at dette er ubetydelig.

Og som arehei nevner; å prestere noe sånt som å få til en skrivefeil i meny-valgene - det beskriver bare hvilken kvalitet Samsung står for på software-siden. Det er totalt uakseptabelt og jeg ville irritert meg grønn over det.

Om det er stor bokstav etter punktum eller ei, er jo rimelig ubetydelig. gjør ikke meldingen noe vanskeligere å forstå og for de som absolutt skal ha den store bokstavene er det bare å trykke på én knapp først, så er den der.

Selvfølgelig hadde det vært bedre om den hadde kommet automatisk, men dette og stavefeil i en av menyene reduserer ikke bruksnytten av telefonen i noen grad.

Nokiatelefoner som ikke tåler fukt, som slår seg av og som veldig ofte får problemer med høyttalerfunksjonen er mye verre. av/på knapper som klikker, skjermer som blir fulle av støv, deksler som knekker osv osv. Den dårlige kvaliteten på nokia er mye verre for forbrukerne enn stavefeil i menyene til Samsung.

Det var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med crazysteps at å irritere seg grønn over stor bokstav etter komma,er

helt på trynet.Har hatt en del nokia,og har hatt store problemer med di! Slår seg av,fuktproblemer osv. osv. Og DET er skikkelig irriterende.Har Samsung nå,og er veldig fornøyd med den :thumbup:

Lenke til kommentar

mobiltlf merke vil vel alltid være smak og behag.

Nokia er noe jeg tidlig ble lei av.

Sony Ericsson fungerte utrolig bra.

Men bruker nå en Siemens SX1 med Symbian60 som jeg er UTROLIG fornøyd med.

Men, så har jo nokia en del modeller som er "ungdomsmobil" som utrolig mangen kjøper. Og når man bruker en fast meny som er så og sei lik så selvfølgelig så vil de fleste folket syns at den menyen er utrolig bra og lett å bruke.

Lenke til kommentar

Dette blir jo som at noen ikke fikser klapp eller svivel format mobiler, det kommer ann på personlige prefereanser!

Samsung har ikke vært imponerende tidligre mht meny systemer, men dette har blitt mye bedre helt klart.

Virker som nokia fanboys ikke fikser dette og stadig må trekke dette frem gang på gang?

SE har for meg det beste menysystemet, og for meg skal et meny system være oversiktlig, stilig og brukervennlig, følge litt med i tiden mao!

(ikke series 40 altså)

Og opplevd kvalitet, Samsung og SE er her på topp, plastikken i nokia... får meg til å tenke på Europris produkter-grøss!

Animeringer er også bra om det ikke går utover farten i meny systemet ellers...

Symbian hadde jeg ikke taklet pga treghet, gamle SE også - håpløst!

Men til syvende og sist er dette en smaksak!

Lenke til kommentar
Men så har jo alle produsenter en viss utvikling da.

Crazysteps:

Ja, D500 er vel et unntak for alle feilene jeg listet - men tar jeg ikke feil, har de fleste andre modellene disse feilene.

Poenget var uansett hvor elendig det var av Samsung å selge en telefon med så åpenbare feil/mangler. Det er jo ikke gjennomtenkt i det hele tatt - helt tydelig at de har hatt det travelt med å få telefonen i salg.

Lenke til kommentar
jeg synes ikke akkurat nokia er så bra iforhold til SE. måtte nettopp låne en 6310 mens K700i var på repp og gud bedre så vanskelig menyen der var iforhold til K700. mye mer tungvinn, tar lengre tid å finne fram osv. synes SE menyen er mye mer logisk og raskere. ps har også hatt flere nokia'r før og skal aldri mer ha nokia.

Ehh...blir jo totalt bak mål å sammenligne de to telefonene! :nei:

Blir som å sammenligne 6230 med en Ericsson t39.

Du må ta i betraktning at det skjer mye på mobilfronten i løpet av noen år, og det er hvertfall 3 år siden N6310 var ny på markedet.

Men de nye telefonene har samme menyene. Det var vel det som var poenget?

Jupp :thumbup: og såvidt jeg vet er ikke de nyeste S40 telefonene så veldig annerledes på meny området. det sier litt ;) at menyen har vært nærmest uforandret i 4-5 år er ikke bra..

Lenke til kommentar

Crazysteps:

Ja, D500 er vel et unntak for alle feilene jeg listet - men tar jeg ikke feil, har de fleste andre modellene disse feilene.

Poenget var uansett hvor elendig det var av Samsung å selge en telefon med så åpenbare feil/mangler. Det er jo ikke gjennomtenkt i det hele tatt - helt tydelig at de har hatt det travelt med å få telefonen i salg.

Gi meg gjerne en produsent som ikke har hast med å få modellene sine raskest mulig ut i markedet.

Eller en mobil som ved lansering ikke har noen bugs på tidlig FW...

D500 sin meny er et kvante sprang fra tidligre, har selv hatt X460.

De er på god vei... ser Samsung har gjort mer med sine menyer enn visse andre med sine...

:thumbup:

Lenke til kommentar

Crazysteps:

Ja, for de andre modellene er eldre.

Sjekk modellene som kommer fremover nå, så skal du få se noe fint.

Nokia peiser på videre med gamle S40 menyer, dårlige skjermer, latterlige spesifikasjoner osv osv (på de aller aller fleste modellene) og kvaliteten ser ikke ut til å bedres i det hele tatt.

Unntaket som bekrefter regelen er Symbiantelefonene som holder en jevnt OK kvalitet og har Sony Ericsson menyer. Disse er på den andre siden umåtelig trege og enormt store.

Lenke til kommentar

Hjelper jo fantastisk lite at de nye modellene som kommer har fikset disse feilene. Poenget er fremdeles at de HAR gitt ut telefoner med disse feilene. Men om de nye modellene ikke har disse problemene så lover jo det bra :) Men er du sikker på at alle de nye har fikset dette, og at ikke D500 var et engangtilfelle?

Ang. Nokia som pøser ut series40 modeller... Samsung pøser jo ikke akkurat på med killer-mobiler de heller... (E330, X450, X460, X480...)

Og at Series60-menyen hermer etter Sony-Ericsson? Du mente vel ikke det seriøst? Tror du Sony-Ericsson oppfant mulighet for å ha "rutenett-menyer". (eller hva var det du siktet til?)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Poenget mitt her er vel følgende:

1.

Nokias S40 modeller har latterlig dårlig kvalitet og enkelte av dem burde ikke vært lov å selge i det hele tatt.

På den andre enden av skalaen har vi Samsung som det så og si aldri er noe problemer med. At de har kommet med noen skrivefeil her og der og ikke klarer å endre disse detaljene i T9'en sin gjør heller lite når alternativet er Nokiakvalitet.

2.

Nokia fortsetter å pøse ut så og si like telefoner med gamle og tungvinte S40 menyer, mens de fleste andre viser en god utvikling innen samme område.

Hvem husker vel ikke de gamle og rotete Siemens menyene? De sliter fremdeles med dårlig omdømme pga disse menyene, men de er heldigvis endret til rutenettmenyer (ja, a la SE da Ericsson hadde de første mobilene solgt i Norge i store kvanta med denne menyen (så vidt jeg husker).

Samsung har også endret fra E700 f.eks til de nye menyene som f.eks D500 har. Fantastisk. En tro kopi av min gamle T610 meny. I like!

3.

S60 telefonene er på vei nedover i størrelse, men er fremdeles forholdsvis store og klumpete etter min mening.

Den lovede prosessorkraften i telefonene som kommer det neste halve året lover fremdeles ikke godt. Jeg orker ikke flere trege telefoner.

4.

Samsung har også kommet med mange like telefoner i den mindre avanserte enden av målestokken. MEN SX460 er etterkommer til X450 og X480 er etterkommer til X460. X640 har tatt over etter E330 som har tatt over etter E710 som tok over etter E700. Vi sitter altså igjen med X480 og X640.

Disse telefonene har en liten, dog positiv utvikling og er ikke ment å stilles side om side i markedet (ca like kostpriser og man velger altså bort de eldre)

Nokia derimot har følgende telefoner: 6610i 6020 3220 3200 2600 3510i, alle med vidt forskjellige kostpriser (noe som automatisk gjør dem til alternativer i markedet) Største forskjellen på de forskjellige her er: kamera og radio eller ikke kamera og radio. Fellesnevneren (6610i holdt utenfor) er dårlig kvalitet.

Vær gjerne uenig med meg, men Nokia imponerer meg lite. Største grunnen til dette er den råtne kvaliteten (på de rimeligere telefonene) og den manglende prosessorkraften på de mer avanserte modellene.

Samsung er ikke enormt bra det heller, funksjonsmessig, men kvaliteten er ihvertfall til stede og funksjonene kommer utover sommeren. Herlig!

Alt i alt: SE er favoritten! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var Nokia som gjorde det store Symbian gjennombruddet med 7650, som har vært en stor suksess hos de fleste.

Mener at 7650 hadde rutenettmenyer før Sony Ericsson.

Ericsson (ikke Sony Ericsson) T68m var en av de første med rutenettmeny (husker ikke om det var DEN første). Nokia 7650 kom rundt de tider, husker ikke hvilken av de som kom først.

Hadde ikke den norske floppen MagCom rutenettmeny?

EDIT: Jepp, det hadde den. :)

985614989.jpg

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Det var Nokia som gjorde det store Symbian gjennombruddet med 7650, som har vært en stor suksess hos de fleste.

Mener at 7650 hadde rutenettmenyer før Sony Ericsson.

Ericsson (ikke Sony Ericsson) T68m var en av de første med rutenettmeny (husker ikke om det var DEN første). Nokia 7650 kom rundt de tider, husker ikke hvem av de som kom først.

Hadde ikke den norske floppen MagCom rutenettmeny?

Kan dem ikke legge over til rutenett på alle mobilene da?

Blir gal av å bla og bla og bla og bla og bla i menyene til kundene mine hele tida.

Alle Nokiaelskere hevder jo at nokiamenyene er de enkleste. Da er det litt rart at nesten alle som trenger hjelp med å finne frem har disse menyene.

bytt til rutenett og få oversikten!

Lenke til kommentar

Helt enig, Crazysteps. Husker jeg var overlykkelig når jeg fikk min T68m med rutenettmeny. Takler selv ikke S40-menyer siden man aldri vet hvor i strukturen man er uten å ha memorisert den på forhånd. De undermenyene hvor kun to valg vises av gangen er helt håpløse.

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Ang. Nokia som pøser ut series40 modeller... Samsung pøser jo ikke akkurat på med killer-mobiler de heller... (E330, X450, X460, X480...)

Og at Series60-menyen hermer etter Sony-Ericsson? Du mente vel ikke det seriøst? Tror du Sony-Ericsson oppfant mulighet for å ha "rutenett-menyer". (eller hva var det du siktet til?)

Du nevner "killer" mobilene til Samsung, E330 og X460...Disse kontra en 3220 fra nokia f.eks... det er en stor forskjell i kvalitet!!!

Der Samsung er forsegjort og stilig er nokia platt, billig og plasten knirker!

Innhold messig ikke allverden noen av de, men i opplevd kvalitet et hav av forskjell!

SE sin T68 var de første med rutenett, hadde T68i selv, og den var som T610 en revolusjon, første med fargeskjerm osv...

Når det gjelder symbian så er de fremdeles virkelig trege, måtte vente flere sekunder bare for å åpne de enkleste applikasjoner, mld et.c... det holder ikke!

Nokia gutta hetsa SE sin trege menyer på T610 bl.a. men symbian er jo ikke noe bedre.

Prossesorene er altfor små, og det gjentar seg gang på gang (9500/9300/6880++), nå sist med 3230.

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...