Simen1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Først: Flott PC Så: Dårlige bilder. (Dårlig til å være med et HP E317-kamera også) Tre tips: 1. Slå av blitz for å unngå gjenskinn 2. Bruk heller dagslys for å lyse opp det du skal ta bilde av i lyse omgivelser 3. På de mørke bildene kan det lønne seg å sette kameraet på noe som står stødig, f.eks et bordhjørne eller støtt mot en dørkarm. Så har du PÅ lyset i rommet, trykker knappen halvveis ned så kameraet fokuserer, så slår du av lyset og knisper (uten å løfte fingeren av knappen fra da du holdt knappen halvveis nede) PS. Jeg regner med PC'en er mye viktigere for deg enn bildene så da er det vel ikke for ille med litt kritikk på bildene så lenge jeg ga tommel opp for kabinettet. Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Hva skal det være i det andre hullet i front? Aluminiumsprofilene hadde nok sett litt bedre ut hvis du hadde kuttet dem 45 grader i hjørnene.Fin effekt med det blå lyset. Det andre hullet skal være til den andre knappen.. Den ligger nede hos mamma skal hente den i helga. Andre kommentarer/ting som jeg burde gjøre bedre. EDIT: Simen1, det er ikke no fokusering på det... Det er bare en knapp med et nedtrykknings ting. vanskelig og forklare Endret 27. september 2005 av -FriedDude- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) EDIT: Simen1, det er ikke no fokusering på det... Det er bare en knapp med et nedtrykknings ting. vanskelig og forklare Det heter autofokus (AF). Utløserknappen har to trinn: Når du trykker halvveis ned så fokuserer kameraet med autofokusen og du hører samtidig en liten "bzzzt". Når du trykker knappen helt ned så taes bildet. Prøv deg litt frem med å fokusere uten å ta bilde. Fokuser gjerne vekselvis på ting som er veldig nært og veldig langt unna så ser du hvordan det funker. NB. Se på LCD-skjermen når du fokuserer og ikke bildet i søkeren "det lille vinduet". Endret 27. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Nei Simen1 Det er ikke noe dobbelknapp.. Det er bare et hakk liksom... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Oi, beklager. Det har du faktisk rett i. Jeg måtte sjekket det opp nå, og du har helt rett. (Link) Kameraet ditt har faktisk ikke autofokus, men fast fokus. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Så mye bedre ut på de nye bildene, likt edet enda bedre der. Vil også tippe at det ser enda bedre ut enn det igjen IRL...? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 nice work gleder meg til det blir ferdig OT: nice key tronic tastatur du har samme som meg Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 takk... tror glisevask blir ferdig med logoen i dag. Men er det noe dere synes jeg burde gjøre med kabinettet nå? Skal Kanskje lage 2 viftehull i toppen og en i fronten. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Du tror, jeg vet.. Endret 28. september 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Hva mener dere? Skal jeg lage 2 viftehull i toppen? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) 1 i toppen og 1 i fronten. Endret 28. september 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Tror det blir 2 i toppen og 1 i fronten da... Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ser finere ut med 1 i toppen syns jeg. Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Javel.. Hva synes andre`?? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Hadde du planer om vannkjøling med radiator i toppen? Ville tilpasset viftehullene i toppen etter radiatoren. En vifte i front er greit hvis du skal ha litt luftgjennomstrømming. Lenke til kommentar
Daniel Hovden Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Ja.. tenkte litt på det. men Da er bare spm'et får jeg plass til logo da? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Noe sånn hadde vel vært mulig? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 paintskills! Likte det forslaget til Vågebu der. Hva har du tenkt å gjøre med cd-rom og det åpne hullet deR? og den powerknappen nederst? Lenke til kommentar
whom Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Må si Daniel, robust sak den der. Likker spessielt det svake blå lyset. Ville ikke trodd at en gutt av din kaliber ville gjøre det såpass. Da er kabinettet helt ferdig til LAN, Ridiky. Så nå skal du ta igjen for alle timene du har jobbet med prosjektet, og virkelig håve inn penger på casemodd konkuransen! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 ...hadde de bare hatt casemod konkuranse min fetter hehe. Bare synapse som har det. DJ Ovin: Det er en CD-rom du ser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå