Howard_ Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) This driver supports Windows 2000, Windows XP and Windows Server 2003 only. Legacy Microsoft Operating systems are not supported. This driver will increase performance of ATA hard drives and ATAPI devices (such as CD/DVD/combo drives etc). This driver may be used with any VIA chipset. Further information is contained in the Readme file. This driver is currently only available in this individual package. It will however, be included in a future release of the VIA Hyperion 4in1 driver package. Please note that there is a known issue with using this driver with Winamp. We are investigating this issue. If you use Winamp, we recommend that you do not install this driver at this time. link til fil Har hørt at denne kan hjelpe, har ikke via chipsett selv The VIA IDE Miniport driver is now a legacy driver that was originally designed to increase IDE performance and enhance IDE support provided by Microsoft's default driver. Much of those enhancements have now been included with Windows Service Packs however and the VIA IDE Miniport driver is not required. Evt denne Via 4 in 1 er vel greies når jeg tenker meg om,lykke til link Endret 15. april 2005 av Howard_ Lenke til kommentar
IP Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Følgende tråd kan gi noen tips: http://www.dslreports.com/forum/remark,10994750~mode=flat Gode råd kan som regel hentes fra http://www.eventid.net/ der du kan søke på event-id-nummeret du får på feilmeldingen i Event-viewer. IP Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Ny feilmelding fra systemloggen. "The driver has detected that device \Device\Ide\IdePort1 has old or out-of-date firmware. Reduced performance may result." Snakker vi om en liten oppdatering her eller nytt HK? Hei, Tror det er på tide, at du forteller os, om du har oppgradert BIOS/chipsetdriverne eller ej!? Flere der har foreslåt dette - men du beveger dig lett og elegant uten om dette. Hvis ikke du vett hvordan man gjør - da er det jo bare å spørge her i forummet. Mvh Kimmer Endret 16. april 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) * Dobbelpost! Endret 16. april 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg tror det kan være lurt å gå til sidene til samsung og se om det finnes en oppdatering til selve diskens bios. Akkurat de sidene deres er nede nå så jeg klarer ikke å se akkurat nå om de har til de diskene, men de har oppdatert bios til enkelte andre disker Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Beklager det så meget Kimmer, trodde jeg fikk det fram i en post lengre bak. Uansett, bios er oppdatert og chipsetdriverene skal være oppdatert, selv om VIA IDE Accelerator var litt trøblete. Også var jeg nedom datakjeden i går der de testa den ene disken, og den så ut til å virke. Begynner å vurdere nytt hovedkort. Endret 16. april 2005 av niXon^^ Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 16. april 2005 Forfatter Del Skrevet 16. april 2005 Som de fleste sikkert har skjønt er jeg er rimelig blank når det kommer til IDE, HDD og slike ting. Men jeg så over hovedkortet på Prisguiden. https://prisguiden.no/produkt/125 Er ikke "ATA og/el. SATA RAID:" selve overføringensmekanismen? Kan mangelen på dette ha noe å si? Noe som kanskje ville være litt rart ettersom at seagaten gjør jobben sin. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 Har kjøpt nytt HK, til dels pga nettopp dette problemet. Skal fyre i gang oppdateringer og slikt nå, så får jeg se hva det blir til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå