Gå til innhold

Hvilken internett leser er best?


Anbefalte innlegg

Jeg tror nok du blander litt med tidligere versjoner av Firefox, for de ble uendelig trege og brukte mye minne når man hadde mange faner oppe. Dette har de imidlertid løst i de nyere utgavene. Jeg har i det minste ikke noe problem med verken minnebruk eller hastighet lenger, selv når jeg har mange faner oppe.

 

Hvor har du det fra at det er mye færre popups i Opera enn i Firefox?

Jeg bruker siste versjon av FF (eller, brukte). Det gikk veldig tregt. Det må sies at dette var sider med veldig mange bilder, men til mitt bruk ble FF rett og slett for dårlig.

 

Tror ikke det er mindre pop-ups i Opera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror nok du blander litt med tidligere versjoner av Firefox, for de ble uendelig trege og brukte mye minne når man hadde mange faner oppe. Dette har de imidlertid løst i de nyere utgavene. Jeg har i det minste ikke noe problem med verken minnebruk eller hastighet lenger, selv når jeg har mange faner oppe.

 

Hvor har du det fra at det er mye færre popups i Opera enn i Firefox?

Jeg bruker siste versjon av FF (eller, brukte). Det gikk veldig tregt. Det må sies at dette var sider med veldig mange bilder, men til mitt bruk ble FF rett og slett for dårlig.

 

Tror ikke det er mindre pop-ups i Opera.

Du hadde kanskje mange utvidelser lagt inn? Dette kan gjøre Firefox noe tregere. Dog jeg har ikke merket noe til dette selv, og jeg har 10 utvidelser lagt inn.

 

Men uansett er det en kjensgjerning at Opera er noe raskere enn Firefox. Dette har vel delvis noe med konfigurasjonen av Opera å gjøre. Man kan gjøre det samme i Firefox, men det øker igjen belastningen på servere man laster ned nettsteder fra. Jeg har derfor valgt å ikke gjøre dette.

 

Hovedgrunnen for hvorfor jeg bruker Firefox går på funksjonalitet, ikke hastighet (selv om jeg personlig knapt merker forskjell på de to nettleserene). Hele konseptet med utvidelser er genialt. Steder som extensionsmirror.nl hvor stadig ny funksjonalitet blir prøvd ut og gjort tilgjengelig har blitt uvurderlig for meg. Og nå som jeg har fått fininnstillt Firefox slik jeg vil ha den, er det vanskelig å bruke noe annet. Jeg ga Opera 8 en ukes prøvetid og likte den veldig godt, men omsider gikk jeg tilbake til Firefox.

Lenke til kommentar
Brukte bare to extensions. Men som sagt, jeg surfer på en litt annen måte enn hva de fleste gjør. Ser man bare på en eller to sider om gangen, er FF helt greit.

Til mitt bruk holdt det bare ikke.

Enig.. Synes Firefox er for uovesiktlig når jeg åpner 10sider på en gang..

Jeg trykker på masse, så da merker jeg forskjell med Opera enn det var med Firefox..

Men det er MIN mening.

Lenke til kommentar

Firefox med et knippe extensions er uslåelig.

 

Opera bruker jeg ikke fordi jeg ikke gidder å ha en reklamebanner i synsfeltet mitt konstant mens jeg surfer, og ikke gidder å betale 300 spenn for å få fjernet reklamen når jeg får en bedre leser gratis med å bruke Firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...