Gå til innhold

Hvilken internett leser er best?


Anbefalte innlegg

Edit: Mouse3 på link i Opera legger nytt vindu over, og Mouse3 på tab, lukker.

Som jeg sa i forrige post, så trodde jeg at åpne i bakgrunnen var satt som standard på midterste musknapp i Opera, men det kan hende jeg har justert den ved å gå inn på Ctrl+F12 (altså full Preferences)->mouse and keyboard->middle click options...->Open in Background page.

 

Takker for tipset om å lukke tab ved midtre musknapp, dette var jeg ikke klar over. Spørs om jeg holder meg til Ctrl+W fortsatt dog, men er kjekt å vite.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Til dere som sier at opera er raskere, merker dere det på en 700kb linje fra telenor?

Ja, merker det på en 56k modem, merker det på 2Mbit.

Du merker det ja..

Dessuten er Firefox rævva, for det støtter ikke stream (ikke så vidt jeg vet)

 

Har prøvd dem begge..

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Kan ikke uttale meg om Firefox vs. Opera, da jeg ikke har prøvd Firefox.. Men, jeg bruker selv Opera! Har egentlig ikke hatt store problemer med IE, eller Spyware, så jeg vil ikke begynne å rakke ned på IE heller.. Opera liker jeg veldig godt fordi at alle nettsidene er i en og samme browser, men i forskjellige vinduer. Også liker jeg at når jeg starter Opera så kommer mine "faste sider" opp automatisk! Er en ganske enkel, vanlig smufer som ikke krever det optimale av det optimale når det gjelder nettlesere, tror jeg.. Eneste som jeg har registrert er at det er merkbart mindre pop-up'er med Opera enn IE..

 

EDIT: Å jo! En ting irriterer meg med Opera, som jeg ikke helt har fått til.. Når jeg skal se på webTV på TV2 sine sider (kanskje andre sider også!?), så får jeg ikke til "full screen mode" når det gjelder streamingen av sendingene! Er dette mulig i Opera? Jeg har en beta-versjon av versjon 8 btw.. Kan noen hjelpe meg med dette? Vil dette fungere i v8 final?

Endret av Bone
Lenke til kommentar

For noen dager siden byttet jeg fra Firefox til Opera. Jeg er lei av at FF blir så utrolig treg hvis man har mer enn 8-9 sider oppe.

 

Det eneste jeg savner fra FF er BugMeNot og GreaseMonkey extensionene.

 

Skulle gjerne lastet ned en Opera som bare var webleser. Trenger ikke en dritdårlig IRC-klient o.l.

Lenke til kommentar
ikke bare det nei...

Hva mer da?

Dessuten er det mye midre popups i Opera enn Firefox

Og som Darth Kjell sier... Firefox er treg når du har flere sider oppe..

Jeg tror nok du blander litt med tidligere versjoner av Firefox, for de ble uendelig trege og brukte mye minne når man hadde mange faner oppe. Dette har de imidlertid løst i de nyere utgavene. Jeg har i det minste ikke noe problem med verken minnebruk eller hastighet lenger, selv når jeg har mange faner oppe.

 

Hvor har du det fra at det er mye færre popups i Opera enn i Firefox?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...