Gå til innhold

Hvilken internett leser er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker mest Opera å synes det er en veldig bra nettleser mye på grunn av at den er kjapp og på grunn av den geniale navigeringen (høyreklikk å dra musen frem og tilbake), men til enkelte ting er IE mye mer lettvint.

Veldig mange som klager på elle sikkerhetshullene i IE, tror ikke dette er et veldig stort problem til den "daglige bruken". Jeg er oppkoblet hele døgnet hele året og bruker IE en god del og har enda ikke hatt problemer...

Lenke til kommentar

Hos meg virker Firefox og Opera akkurat like kjapt. For meg virker det som Opera ligger et stykke forran på funksjonalitet, men at Firefox ligger forran på brukervennlighet (færre valg = enklere). En annen ting er at Opera enten koster penger eller man må godta den reklamegreia. Firefox er helt gratis og man kan legge til den funksjonaliteten man ønsker via plugins. Da får man akkurat den browseren man vil ha, hverken mer eller mindre. Gratis.

 

PS. Men det viktigste av alt: I.E. henger lysår bak både Opera og Firefox så om noen fortsatt bruker det så vil de få bakoversveis av å oppgradere til Opera eller Firefox. Selv I.E. 7.0 som snart er på trappene tviler jeg på klarer å hente gjen forspranget til konkurrentene. Men vi får se.. MS har jo penger så det holder. Det burde i hvertfall i teorien være nok for å få I.E. på høyde med de andre.

Lenke til kommentar

Jeg synes Operta er den beste leseren.

Den er raskere enn Firefox, og er den beste surfe nettleseren jeg vet om.

I Opera kan jeg høyre klikke på en link, og velge "Open in a background page", så kan jeg skifte til den når jeg vil. Blir så irritert når jeg trykker på en link, så forsvinner det vinduet jeg leser i bak et annet.

Men noen siden, som f.eks. freewebs gjestebøker, virker ikke i Opera.

 

Derfor har jeg både firefox og Opera

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...