Gå til innhold

Hvilken internett leser er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Firefox er ikke best med tanke på hastighet. Nå tipper jeg, men jeg tror Firefox kanskje er den tregeste browseren.

 

Opera er raskest, men det er en del sider den ikke funker veldig bra i. Firefox funker til det aller meste, men den blir treg hvis du har opp mange sider med bilder på. IE støtter alt, men den har ikke tabbed browsing og er plaget med virus o.l.

 

Før brukte jeg Opera, nå bruker jeg Firefox. Kommer til å gå over til IE 7.0 når den blir sluppet.

Lenke til kommentar

Sjøl bruker jeg Firefox, men vet mange også foretrekker Opera (utelater IE av naturlige grunner).

Firefox er nok ikke det kjappeste, men forskjellen er bare marginal og de ekstra funksjonene pluss at du kan lesse på med plug-ins gjør at jeg bruker det.

 

Opera må du betale for, med mindre du vil bruke programmet ulisensiert eller ha en reklame-boks i browseren.

 

 

BTW, det heter "Hvilken internett..."

Korrekt, men feil. Korrekt skrivemåte er "Hvilken internettleser er best". Blir flau på trådstarters vegne. :nei:

Lenke til kommentar
hei!

dette er egentlig ikke noe spørsmål om nettverk, men det beste stedet jeg kunne finne! :thumbup:

det jeg lurer på: hvem internett leser er den beste, i forhold til virus, hastighet o.l.

håper dere har noen erfaringer! :yes:

Hvem? Du mener vel kanskje HVILKEN?

Det skrives Hvilken internett leser er best ...

Lenke til kommentar
hei!

dette er egentlig ikke noe spørsmål om nettverk, men det beste stedet jeg kunne finne! :thumbup:

det jeg lurer på: hvem internett leser er den beste, i forhold til virus, hastighet o.l.

håper dere har noen erfaringer! :yes:

Hvem? Du mener vel kanskje HVILKEN?

Det skrives Hvilken internett leser er best ...

 

Du som er så pertentlig, bør sjekke din egen post. Orddeling er en skam.

Lenke til kommentar

Bruker IE og er storfornøyd.

Ikke noe om at browseren viser feil eller noe som helst, eneste er disse "ulovlige operasjonene" som skjer av og til, men de er ikke til noe bry egentlig.

 

Men Opera og FF har vel også slike småfeil de begår av og til ?

 

Hetland: hvem internett er, er jeg ikke sikker, men kan ganske sikkert si jeg ikke kjenner til noen internet.

 

Oppfordrer forresten trådstarter til å redigere innlegget sitt, da det er flere enn meg som lett får en rød blodåre krypende over pannen, når den klasssiske "hvem"-feilen dukker opp.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Bruker IE og er storfornøyd.

Ikke noe om at browseren viser feil eller noe som helst, eneste er disse "ulovlige operasjonene" som skjer av og til, men de er ikke til noe bry egentlig.

 

Men Opera og FF har vel også slike småfeil de begår av og til ?

Det er også noe som heter sikkerhetshull, og de er IE mye flinkere på enn noen annen browser.

Lenke til kommentar
Bruker IE og er storfornøyd.

Ikke noe om at browseren viser feil eller noe som helst, eneste er disse "ulovlige operasjonene" som skjer av og til, men de er ikke til noe bry egentlig.

 

Men  Opera og FF har vel også slike småfeil de begår av og til ?

Det er også noe som heter sikkerhetshull, og de er IE mye flinkere på enn noen annen browser.

Til sammenligning finnes det også jehovas` vitner , og jeg har så langt ikke blitt plaget av hverken jehovas` vitner på døra, eller sikkerhetshull på dataen.

 

 

Med forbehold om enkelte skrivefeil

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Jeg bruker selv FireFox, men da med FireTune og en god del plugins.

Grunnen er at jeg ikke er fortrolig med IE da dette konsekvent har medført drit og merarbeid, hehe. FireFox er ryddig, enkelt og veldig greit - og fremfor alt gratis.

Opera er ikke gratis, det er enten reklamefinansiert eller så må du betale - Ergo; ikke gratis.

 

Opera er raskere enn FF og IE, IE er også raskere enn FF i de fleste tilfeller, men jeg foretrekker FF pga mye bredere støtte for plugins og ekstrautstyr.

 

 

EDIT: Det er forøvrig ActiveX som er den store synderen når det gjelder virus, trojaner og drit... FF/Opera har ikke native ActiveX-støtte og slipper derimot dette.

(For å ha nevt det for de som ikke helt vet nytten av ActiveX; det bruker bl.a. til WindowsUpdate.)

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...