Gå til innhold

2x Corsair XMS4400C25 vil ikke kjøre oppgitt hast.

ADT

Anbefalte innlegg

Heisann, Jeg har hatt èn 512MB Corsair brikke ganske lenge, som har blitt overklokket som bare fillern :D. Da jeg kjøpte en helt lik brikke til, tok jeg ut den "gamle" minnebrikken, og det viste seg at den nye var enda mer OC villig :w00t:. Med stort håp startet jeg dermed opp maskinen på original hastighet, spenning og latency med begge brikkene i, bare for å sjekke at alt var OK. Etter litt surfing fikk jeg derimot blåskjerm, og jeg startet opp på nytt, men med hastighet på 260MHz istedet for 275 som er originalt. Den ble stabil i Windows-bruk, men Memtest gav fort feil... Etter mye tukling med latency og spenning er det desverre ikke mulig å kjøre stabilt med to brikker i Dual Channel ved original hastighet i det hele tatt. Da disse minnebrikkene blir solgt i "dual" pakninger, forundrer dette meg stort... Hvis noen kjenner til en løsning, hadde det vært fint om dere sa ifra :) Er det en garantisak når jeg har kjøpt to brikker hver for seg som går fint alene men ikke sammen? Hvem snakker jeg med da i så fall?

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...