bamsefar Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Heisann! Etter penger igjen fra skatten, lønning og en inngivende bursdag skal jeg oppgradere systemet mitt(CPU, HK og skjermkort). Det jeg har tenkt meg er et AMD64 system, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hovedkort. Alt skal bestilles i fra Komplett! Det jeg har satt opp hittil er: AMD Athlon 64 3000+ - Komplett har vel fått inn Winchester brikken nå? Sapphire Radeon X800XL Så var det hovedkortet. Jeg trenger ikke SLI, siden jeg aldri kommer til å benytte meg av dette. Jeg trenger dog et integrert lydkort, da mitt gamle har begynt å vise tildenser for at den er på vei til de evige hardwaremarker. De alternativene som jeg da har kommet fram til er: Abit AN8 Asus A8N-E Disse to kortene har det jeg trenger og de er rimelige. Jeg er IKKE interessert i Fatality kortet, da det koster mer enn det smaker. Jeg har heller ikke behov for Dual-GBlan eller 200-SATA kontakter, men SATAII som Asus kortet tilbyr frister. Det har seg bare sånn at jeg kommer til å klokke det jeg klarer, og jeg er veldig fornøyd med ABIT på den fronten. Jeg vet ikke om Asus kortet klokker noe særlig, og det er der tvilen min ligger. Jeg har forresten et par Twinmos BH-5 brikker 3200 med nogenlunde gode timings, så ytelsen skulle det ikke være noe problem med, men jeg har hørt at Twinmos brikker ikke akkurat går overens med alle hovedkort. Noen tanker om dette? Så hva velger jeg? Trenger helst et svar i løpet av kvelden for å spare et par kroner på skjermkortet. Får jeg ikke bestilt i løpet av kvelden venter jeg litt for å se ann markedet, så det er litt nå eller aldri for min del! - Overklokking. - Gå overens med Twinmos brikkene mine. Takk for svar Endret 10. april 2005 av bamsefar Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hvis overklokking er viktig for deg,så hvorfor ikke gå for dette DFI kortet? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 2 grunner: Komplett fører ikke DFI og jeg skal kjøpe fra Komplett pga ukes tilbudet. Den andre er at jeg generelt ikke liker DFI, og jeg kommer aldri til å få dradd den så langt ut at jeg har behov for hva DFI tilbyr. Jeg har egentlig bestemt meg for AN8-E kortet, men jeg er ikke sikker på om minnebrikkene mine er kompatibel. Jeg har sjekket Twinmos.com, men der er det meget få AMD64 hovedkort som er støttet i det hele tatt, så jeg tipper den siden ikke er oppdatert. Dette er svært viktig for meg at det klaffer, siden jeg ikke har penger til å kjøpe minnebrikker akkurat nå. Så det store spørsmålet her er: Noen som har erfaringer med Twinmos i et AMD64 939 system, helst med dette kortet? Mine minnebrikker er typen Twinmos m/BH-5 DDR400! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå