Glufsa Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 jeg har tenkt å sette opp et nettverk mellom to datamaskiner uten hub eller router. den ene datamaskina har internett så jeg vil dele internett Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Den maskinen som står mot internett må ha to nettverkskort, ett for internett og en mot den andre maskinen. Sett opp internett sharing connectio på det nettverkskortet som står mot internett. Mellom maskinene må du kjøpe en kryssa kabel om du ikke skal bruke switch e.l. Endret 10. april 2005 av Lugmeister Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Den maskinen som står mot internett må ha to nettverkskort, ett for internett og en mot den andre maskinen. Sett opp internett sharing connectio på det nettverkskortet som står mot internett. Mellom maskinene må du kjøpe en kryssa kabel om du ikke skal bruke switch e.l. jeg har en trådløs internet usb Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Den maskinen som står mot internett må ha to nettverkskort, ett for internett og en mot den andre maskinen. Sett opp internett sharing connectio på det nettverkskortet som står mot internett. Mellom maskinene må du kjøpe en kryssa kabel om du ikke skal bruke switch e.l. hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Ok, om du har usb tilkoblet internett så trenger du bare 1 nettverkskort i hver maskin med kryssa kabel i mellom. For internett sharing så prøv dette: Trykk Start -> Settings -> Network Connections I listen som nå kommer opp, skal du høyreklikke på det elementet som representerer internett tilkoblingen du bruker, og dernest velge Properties. Klikk Advanced Merk deretter av Allow other network users to connect through this computer's Internet connection. Klikk avslutningsvis på OK. Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Ok, om du har usb tilkoblet internett så trenger du bare 1 nettverkskort i hver maskin med kryssa kabel i mellom. For internett sharing så prøv dette: Trykk Start -> Settings -> Network Connections I listen som nå kommer opp, skal du høyreklikke på det elementet som representerer internett tilkoblingen du bruker, og dernest velge Properties. Klikk Advanced Merk deretter av Allow other network users to connect through this computer's Internet connection. Klikk avslutningsvis på OK. ok, hva gjør jeg med den andre datamaskina? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Skal fungere med og bare koble en kryssa kabel mellom nettverkskortene i maskinene. Endret 10. april 2005 av Lugmeister Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Skal fungere med og bare koble en kryssa kabel mellom nettverkskortene i maskinene. hvordan vet jeg om kabelen er kryssa? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) om kabelen ser slik ut på begge sidene så er den krysset. På en ukrysset kabel så vil lederne stå på samme plass (være likt plassert) på begge sidene. Endret 11. april 2005 av Lugmeister Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 om kabelen ser slik ut på begge sidene så er den krysset. På en ukrysset kabel så vil 2 så vil lederne stå på samme plass (være likt plassert) på begge sidene. har du bilde av en ukryssa kabel? Lenke til kommentar
omr Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Eller du kan bare be om en kryssa kabel når du kjøper den. Fås i den lengden og skjerming/kvalitet du ønsker, bare pass på at den ikke blir for lang. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) om kabelen ser slik ut på begge sidene så er den krysset. På en ukrysset kabel så vil 2 så vil lederne stå på samme plass (være likt plassert) på begge sidene. har du bilde av en ukryssa kabel? Hallo! Hva skal du med det? Hvis du har ukrysset kabel er begge endene like. Endret 11. april 2005 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå