Gå til innhold

Nøyaktige spesifikasjoner i nyeste COOP-PC

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe den nyeste COOP-PC'n. Men uansett hvor jeg leter så står det bare: 250Gb harddisk, 512mb RAM, osv. Det er ikke bra nok for meg :p Noen som har kjøpt PC'n som kan fortelle meg litt mer nøyaktig om den???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å kjøpe den nyeste COOP-PC'n. Men uansett hvor jeg leter så står det bare: 250Gb harddisk, 512mb RAM, osv. Det er ikke bra nok for meg :p Noen som har kjøpt PC'n som kan fortelle meg litt mer nøyaktig om den???

Hei,

Du kan jo prøve søkefuktionen her på forummet!

Der er flere tråde om denne.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Har nettopp åpnet min COOP-PC og satt inn mer RAM, dette er hva jeg fant:

HD: WD Caviar SE 250 GB

HK: MSI MS-7091

RAM: Samsung PC3200 DDR400 CL3

PSU: Fortron FSP350-60MDN 350W. 3.3V: 28A. 5V: 30A. 12V: 19.5A. 120mm vifte.

CPU vifte: AVC 80 mm.

TV-kort: Medion m/Philips tuner.

DVD-brenner:Pioneer DVR-108.

Grafikkort: MSI 6610 XL, kan overklokkes 25%. (3DMark05-score ca 3500 med 500/1000 oc).

PCen er veldig stille ved lav belastning (jukebox, DVD-avspilling mm), veldig bråkete ved max belastning (ripping, spilling o.l.).

EDIT: Med "veldig stille" mener jeg at PCen overdøves av kjøleskapet i andre enden av rommet (åpen stue/kjøkken-løsning).

EDIT 2: 4 minneplasser på HK, leveres med 2x256MB.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Har nettopp åpnet min COOP-PC og satt inn mer RAM, dette er hva jeg fant:

HD: WD Caviar SE 250 GB

HK: MSI MS-7091

RAM: Samsung PC3200 DDR400 CL3

PSU: Fortron FSP350-60MDN 350W. 3.3V: 28A. 5V: 30A. 12V: 19.5A. 120mm vifte.

CPU vifte: AVC 80 mm.

TV-kort: Medion m/Philips tuner.

DVD-brenner:Pioneer DVR-108.

Grafikkort: MSI 6610 XL, kan overklokkes 25%. (3DMark05-score ca 3500 med 500/1000 oc).

PCen er veldig stille ved lav belastning (jukebox, DVD-avspilling mm), veldig bråkete ved max belastning (ripping, spilling o.l.).

EDIT: Med "veldig stille" mener jeg at PCen overdøves av kjøleskapet i andre enden av rommet (åpen stue/kjøkken-løsning).

EDIT 2: 4 minneplasser på HK, leveres med 2x256MB.

Hvor mye tror du en slik PC ville koste i en nett-butikk? Hva er vekten på den? Og Windows er vel ikke på tysk? :( (Tysk PC tror jeg...)

Endret av Diff
Lenke til kommentar

Lignende PC-oppsett u/TV-tuner, fjernkontroll, kortleser, WLAN og software bundle koster 10-11 tusen på Komplett. Windows er engelsk, ikke tysk :)

Vekt? ikke sikker, 6-7 kg kanskje...?

EDIT: Norsk utgave av WinXP, ikke engelsk...

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Lignende PC-oppsett u/TV-tuner, fjernkontroll, kortleser, WLAN og software bundle koster 10-11 tusen på Komplett. Windows er engelsk, ikke tysk :)

Vekt? ikke sikker, 6-7 kg kanskje...?

Fint. Er det noen ledige PCI-porter der?

Lenke til kommentar
Er det noen ledige PCI-porter der?

2 stk. (3 totalt, 1 er okkupert av kombinert TV-tuner/modem-kort)

Takk for hjepen Jon67 :thumbup: Kommer sikkert til å kjøpe PC'n snart. Er det noe mer du kan si om den før jeg stikker av?

Lenke til kommentar

TV-tuneren gir dårligere bilde enn en vanlig TV. Den har heller ikke hardware-koding, hvilket betyr at CPUen belastes og PCen støyer ved video-opptak. Betyr jo ikke all verden hvis man ikke er hjemme...

Godt fornøyd med PCen bortsett fra dette. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
TV-tuneren gir dårligere bilde enn en vanlig TV. Den har heller ikke hardware-koding, hvilket betyr at CPUen belastes og PCen støyer ved video-opptak. Betyr jo ikke all verden hvis man ikke er hjemme...

Godt fornøyd med PCen bortsett fra dette. Lykke til ;)

Hvilke komponenter har du kjøpt for å få det trådløse internettet til å virke?

Lenke til kommentar

Hvordan synes du jeg skal gjøre det da? Her hjemme har vi nå tre PC'er: A,B og C. Til nå har A og B hatt 1 linje på ADSL-boksen (bytter på linja ved å bytte kabler). A og B er i samme rom, C er i et annet. Tror vi trenger en switch for å dele linja i 3, samt en router til mitt trådløse nettverk. Er dette riktig? Og kan du da komme med noen fine eksempler? (vis gjerne eksempler fra PS-data, PC-shop og Multicom)

Lenke til kommentar

Kjøp en trådløs router og koble denne til ADSL-boksen (WAN). Hvis dere har 1-2 Mb/s ADSL, holder det lenge med 11 Mb/s trådløs hastighet, fx denne.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302461&view=detailed

Hvis dere har raskere ADSL, gå for en 54 Mb/s trådløs router, fx denne

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301836&view=detailed

WLAN-kortet i coop-pcen er 54 Mb/s, men kan brukes på 11 Mb/s. Begge routerne har 4 ethernet-innganger, så dere kan også koble opp alle pcene med kabel.

Du kan jo surfe litt rundt på nettsjappene (evt elkjøp o.l.) etter lignende produkter, tror de jeg har nevnt er blant de billigste du finner.

Lenke til kommentar
Hvordan synes du jeg skal gjøre det da? Her hjemme har vi nå tre PC'er: A,B og C. Til nå har A og B hatt 1 linje på ADSL-boksen (bytter på linja ved å bytte kabler). A og B er i samme rom, C er i et annet. Tror vi trenger en switch for å dele linja i 3, samt en router til mitt trådløse nettverk. Er dette riktig? Og kan du da komme med noen fine eksempler? (vis gjerne eksempler fra PS-data, PC-shop og Multicom)

Hei,

Kan dere ikke flytte den diskutionen til Netverksforummet?

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...