chil Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 hei, etter 2 haveri studie så begynner jeg å skjønne at dette ikke nytter. PC bygging og skru på pc er det eneste jeg kan og er god til..(ikke at det er vanskelig) finnes det ikke noe studie? slik at man feks får ansvar for å holde pcne velike i en bedrift? søknadsfristen går snart ut..hjeeeelp! Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Onkel har det... Er liksom vaktmester for alle pc'ene Men han er utdannet innen data da... Så det er vel det du må uansett... Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Denne skulle vel vært postet her? Men som Prebo sa; har kun hørt om vaktmestere osv som driver med sånt. Ellers så har jeg en kamerat som har gått IKT. Han skrur på pcer osv på det stedet han jobber. (Det gjør vel de fleste IKTlærlinger regner jeg med.) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Flyttes til utdanning og jobb Lenke til kommentar
chil Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 ja, men åssen utdannelse snakker vi om da? som innebærer slike ting? har jo ikke tenkt å gå videregående om på nytt(IKT lærling) Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Vel... Det er faktisk IKT-driftsfag som er det første jeg tenker på her... Vet ikke om du akkurat kan få en bachelor eller master i "pc-bygging" Jeg går nå første året på dataingeniørlinja på høyskolen i Kongsberg. Skal ikke si noe sikkert, men jeg innbiller meg at du ikke kommer så mye nærmere pc-bygger-utdannelse enn det. Vi har riktignok en del realfag og programvareutvikling til å begynne med, men etterhvert så kan man velge hardware som studieretning. Riktignok er vel heller ikke dette en ren PC-bygge-utdannelse akkurat (Det er begrenset hva man kan lære om det å BYGGE en pc... Det kunne vel stort sett alle som går i klassen min før de startet på høyskolen. Det dreier seg vel mer om å kunne programmere for maskinvare osv. Jeg har nå et fag som heter "Videregående maskinvareutvikling" og der har vi i tillegg en del om datamaskinens oppbygning. F.eks om hvordan CPU, RAM osv fungerer. Ganske interessant egentlig. Men uansett; Lykke til med valget! Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Vel... Det er faktisk IKT-driftsfag som er det første jeg tenker på her...Vet ikke om du akkurat kan få en bachelor eller master i "pc-bygging" Jeg går nå første året på dataingeniørlinja på høyskolen i Kongsberg. Skal ikke si noe sikkert, men jeg innbiller meg at du ikke kommer så mye nærmere pc-bygger-utdannelse enn det. Vi har riktignok en del realfag og programvareutvikling til å begynne med, men etterhvert så kan man velge hardware som studieretning. Riktignok er vel heller ikke dette en ren PC-bygge-utdannelse akkurat (Det er begrenset hva man kan lære om det å BYGGE en pc... Det kunne vel stort sett alle som går i klassen min før de startet på høyskolen. Det dreier seg vel mer om å kunne programmere for maskinvare osv. Jeg har nå et fag som heter "Videregående maskinvareutvikling" og der har vi i tillegg en del om datamaskinens oppbygning. F.eks om hvordan CPU, RAM osv fungerer. Ganske interessant egentlig. Men uansett; Lykke til med valget! Kjenner en som er ferdig med den linjen i år og han sier at det er mye mer programering enn hva det er elektronikk og kunnskap om hardware. Til trådstarter, tror du kan gi opp å finne en høyere utdanning som gir deg kompetanse som "datamaskinbygger". Det nærmeste du kommer er vel IKT. Det finnes ikke noen lett utvei skjønner du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå