RS2000 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hei. Er på jakt etter en discman som støtter ogg. Grunnen til akkurat ogg, er at det formatet er en av de mest tapsfrie ved komprimering. Må innrømme at jeg er litt HiFi på akkurat det. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 iriver har ogg støtte på de nyeste spillerne dems Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 (endret) Ogg er bare et kontainerformat, det du er ute etter heter Ogg Vorbis. Det er forøvrig ikke sant at Ogg Vorbis er bedre enn MP3 i høyere bitrate-områder (for eksempel MP3-filer enkodet med LAME --alt-preset standard). Men Ogg Vorbis er fullstendig fritt, og jeg forstår godt de som velger det av ideologiske årsaker. MusePack er nok det beste lossy lydformatet, men portable spillere som støtter MusePack kan du glemme. Jeg har selv en iRiver iMP-400, og med nyeste firmware spiller den Ogg Vorbis (ikke gapless dog). Endret 20. april 2005 av Garathor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå