Gå til innhold

altfor useriøst noen ganger.....


Anbefalte innlegg

Nå er jeg dritt lei, synes nesten synd på de med litt mindre peil..... at folk kan være så kjipe mot andre har jeg vanskelig for å tro...

 

Jeg er sikker på at 40% av alle meldinger som blir registrert her på forumet er innlegg som driter ut andre, eller rett og slett er unødvendige...

 

hvis en poster i håp om seriøse og hjelpsomme svar, blir de gjort narr av hvis spørsmålet kanskje er litt feil formelert, eller lignende...

 

Det finnes MILLIONER av innlegg av denne typen, og jeg håper at dere moderatorer prøver å gjøre ett eller annet med dette. Folk blir faktisk "skremt" ved å bruke denne tjenesten som egentlig skal hjelpe.

 

Jeg er garantert ikke den eneste her som blir dritt forbanna hvis noen gjør narr av deg for en liten bagatell, kanskje bare en liten skrivefeil.

 

 

Hvis jeg ikke tar helt feil skal jeg ha en del folk med meg på denne, de fleste her har nok blitt gjort narr av en gang her, og det er som oftest de samme frekke unødvendige kommentarene som går igjen hos de samme folka....

 

 

alexio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig med deg. Blir rett og slett ganske forbannet til tider, da enkelte hele tiden bare må slenge dritt til andre bare for å fremheve seg selv. Folk med så lite selvtillit burde holde seg langt unna forumet i stedet for å spre dritt her. Dette er tross alt et forum for utveksling av erfaringer og synspunkter mht. PC og relatert utstyr. De som bare skal slenge dritt kan heller registrere seg på http://www.forbanna.com

 

 

Ha en ellers trivelig sommer :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-04 20:57, alexio skrev:

Nå er jeg dritt lei, synes nesten synd på de med litt mindre peil..... at folk kan være så kjipe mot andre har jeg vanskelig for å tro...


Jeg er sikker på at 40% av alle meldinger som blir registrert her på forumet er innlegg som driter ut andre, eller rett og slett er unødvendige...


hvis en poster i håp om seriøse og hjelpsomme svar, blir de gjort narr av hvis spørsmålet kanskje er litt feil formelert, eller lignende...


Det finnes MILLIONER av innlegg av denne typen, og jeg håper at dere moderatorer prøver å gjøre ett eller annet med dette. Folk blir faktisk "skremt" ved å bruke denne tjenesten som egentlig skal hjelpe.


Jeg er garantert ikke den eneste her som blir dritt forbanna hvis noen gjør narr av deg for en liten bagatell, kanskje bare en liten skrivefeil.



Hvis jeg ikke tar helt feil skal jeg ha en del folk med meg på denne, de fleste her har nok blitt gjort narr av en gang her, og det er som oftest de samme frekke unødvendige kommentarene som går igjen hos de samme folka....



alexio


 

Er så til de grader enig med deg alexio! Håper virkelig at riktig mange føler seg truffet, og må tilstå at jeg sitter med en liten kul i hodet nå.

 

Men i det store og hele, legger jeg sjøl opp til å opptre som en seriøs og forhåpentligvis positiv bruker / rådgiver i vårt forum, men ergres til de grader av "pisspreiket" som i alt for stor grad preger endel av trådene! Og må også nevne usaklige og unødvendige innlegg, som vel de færreste finner nytten av?

Uten dermed å fremstå som superseriøs og gravalvorlig, jeg blir gjerne med på en fleip. Faktisk!

Men alt til sin tid.....

Lenke til kommentar

dette gikk jo ganske sånn som jeg hadde håpet på.....

 

får bare håpe moderatorene ser dette, og gjør noe med det....

kanskje gi de som slenger dritt en kvote på unødvendige meldinger...

 

jeg oppfordrer alle som ser dette til å svare, så blir det kanskje litt fart i sakene....

 

 

 

MVH

 

Alexio

Lenke til kommentar

Moderator yummy her: dersom jeg ser at noen flamer / slenger dritt, er ikke veien til utestengning lang. Det står ganske så tydelig og veldig greit i reglene for forumet hva slags oppførsel som tolereres.

 

For å få bukt med slikt, er det til stor hjelp om moderatorer tipses på private meldinger eller mail. Da kan vi se på saken. Det er ikke alt en rekker å se, og jeg leser heller ikke alle tråder. Man har da et liv utenfor også! (ehhh.....)

 

Og: litt humor og uskyldig "erting" må vi vel tåle. Ellers blir dette forumet grått og kjedelig - og det vil vi vel ikke, sant?

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

utrolig enig med deg der yummi, men det er veldig mange ganger ting kan gå litt over streken....

 

 

jeg hadde i hvertfall ikke tålt tilsnakk som "er det mulig å være dum", "du er den dummeste jeg har sett" og lignende....

 

et sted går grensa...man poster ikke for å bli utskjelt....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-04 22:20, yummy skrev:

Det er ikke alt en rekker å se, og jeg leser heller ikke alle tråder. Man har da et liv utenfor også! (ehhh.....)


*kremt*.. Ehh.. Du? :grin: Trokke det!

Quote:


Og: litt humor og uskyldig "erting" må vi vel tåle. Ellers blir dette forumet grått og kjedelig - og
det
vil vi vel ikke, sant?



Nei, men det er jo ikke bare uskyldig erting han mente, da... Det skjønte vel til og med du...:smile:

Nei, vi må litt humor, det er jeg enig i.

 

Ps: Hvis noen synes dette var unødvendig quoting, skal jeg fjerne det, men jeg mener det var riktig brukk av quote-verktøyet!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-07-04 22:26 ]

Lenke til kommentar

Hm, _må_ man regne med slikt? Vel, til en viss grad kanskje, men jeg våger å tro at minst 60% av "babbelet" i tøve-innleggene godt kunne vært luket bort av skribenten selv, om han (hun?) hadde tenkt seg litt om først, før kommentarer / innlegg pælmes avgårde? Og ikke minst; Lese litt korrektur på egne innlegg før man trykker "send"-knappen? Jeg nekter å tro at så mange av brukerne har dysleksi.....

De som imidlertid har det, får ha meg unnskyldt, men langt de fleste innleggene preges av slurv og vinglete bruk av tastaturet.

 

Og nettopp; Dette er jo ikke noen "kardemommeby.no", og akkurat derfor bør man jo i det lengste avholde seg fra rufsete og uoverveide tråder / innlegg, som antageligvis bare skaper ergrelse og frustrasjoner? I allefall for en del av oss.....

 

Og har vel sagt det før, men sier det igjen; Å tenke før man handler / skriver, kan vel være en god ide?

Jeg er brennsikker på at vi alle vil tjene på det......

Lenke til kommentar

Alt for seriøst noen ganger og.

 

- Den gyldne middelvei er ukjent forstår jeg, - så da får det bare vingle forstår jeg.

 

Men mobbing vil ingen ha, - men folk får tåle en fleip, sorry, - folk får tåle fleip, - og å få svar som fortjent.

Lenke til kommentar

Men det er jo en del av nettetiketten da å slenge dritt til hverandre, de som ikke skjønner det er bare ikke vant til å være på nettet, slik det var før:)

 

Flaming av newbies er helt vanlig i de fleste miljøer når det kommer til data, og det er slik det skal være. Et par år senere er det de som ble flamet som sitter og flamer:)

 

Syns bare det er moro å bli slengt dritt til for da kan man slenge tilbake:)

 

Noen tar bare det som sies for seriøst.)

Lenke til kommentar

Quote:


talisar skrev (2002-07-05 01:21):

Men det er jo en del av nettetiketten da å slenge dritt til hverandre, de som ikke skjønner det er bare ikke vant til å være på nettet, slik det var før:)


 

I mine øyne tar du skammelig feil her. Har du lest mye news? Riktignok er det en stund siden jeg har besøkt norske newsgrupper, men jeg har brukt mye tid der tidligere, og jeg kan på ingen måte si at det er skikk og bruk å slenge dritt til hverandre der!

 

Hva får man forresten ut av å slenge dritt til hverandre?

 

Nei, forsøk å være en smule saklige og legg litt ære i å hjelpe andre fremfor å kommentere hvordan de oppfører seg.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Det som er irriterende er "liksom-politiet" som henger her. De som leker moderatorer som egentlig ikke er det og ofte forsurer trådene med "denne stenges nå", og når de selv ser at ingenting skjer blir de sure og begynner å flame brukeren. Har sett det ganske mange ganger.

 

De plukker fra hverandre enkelte newbie-poster og bomber dem med mas om retningslinjer og regler, det er nok også disse som sitter på IRC og maser på opene i kanalene de henger i om å få bli op så de kan hjelpe å kicke "useriøse" brukere. Har selv opplevd dusinvis slike på IRC når man er operator i en kanal. Masse smiskere.

Lenke til kommentar

Bare gøy det å bli flama litt. Tenkte at denne diskusjons strengen var en fin kjangs til å få litt møkka feedback :smile:

 

Forstår at noen synes det blir kjedelig med drittpreik og skittkasting hele tiden, men synes selv det ikke er så mye av det her, i alle fall ikke 40%. Om dere da ikke er helt ekstremt hårsåre.

Som vanlig kutyme er har jeg sef. føyd meg etter denne snillhets prinsipp-regelen jeg selv mener har bygget seg opp her på forumet.

 

Har et par meninger om både flaming og det som postes her:

 

Når det gjelder newbies er jo det rett og slett nybegynnere på godt norsk, og jeg personlig behandler dem der etter. Sef. snilt og pent, det skulle bare mangle.

 

En annen mening har jeg om personer som tror de både kan og har peil på data og da klakker til med idiotiske søppel svar. Mange av disse personene ødelegger utrolig mye, både for gode pc relarterte kjøp og andre ting. Ikke det at jeg har lyst til å bli så altfor ufin, bare det at jeg vil forklare dem at de rett og slett burde holde kjeft. Det gjør jeg av og til også, litt flame'ing.

 

Er ikke noen super dataekspert selv, men holder også kjeften om jeg ikke kan svare på det som det blir spurt om. Om en person har rota det til med et eller annet mener jeg ikke at alle skal la være å komme med forslag til løsninger selv om de ikke kan dette til fingertuppene. Prøver å hjelpe til jeg også, selv om jeg ikke kan det som det blir spurt om 100%. Men når personer spør om råd, og andre her på forumet kommer med super selvsikre fasitsvar som er steinhakkende gale blir jeg furten.

 

Kan ta noen eksempler som jeg selv irriterer meg over.

 

Ang. hardware kjøp:

Setninger som "Ikke kjøp Creative sine skjermkort, det er bare noe drit" er jeg så møkk lei av at jeg ikke kan få sakt det. Personene som skriver slike innlegg er ofte det jeg kaller –snapp-opp-litt-her-og-der- personer som da presenterer det som de selv skulle ha både erfaring og svært god kjennskap/kunskap til produktet. Creative var bare et fiktivt eksempel, dette gjelder sef. også mange andre produktnavn, uansett hardware type.

Så har vi denne AMD cpu temperaturfobien noen har fått, den er jeg også skitlei. Skremme vettet av folk fordi cpu tempen er 60 – 70 grader et så tullete at jeg ikke kan få sakt det. Av alle postene her på forumet og andre data relaterte forum rundt om på nettet jeg ofte er innom, har jeg nesten til gode å lese om en eneste cpu som har tatt kveld pga en slik temp. Men derimot har et hav av cpu'er bukka under på grunn av denne idiotiske skremselspropagandaen. Dette fordi ikke vitende personer tar innleggene på alvor og monterer ekstremkjøle ribber som er alt for store og da vanskelige og få på plass, av og på med cpu vifter til cpu coren knekker eller sprekker, søling av goop, vannlekkasjer osv osv.

Disse temperatur-skremsels-propaganda postingene har et ekstremt godt flame'ings potensial spør du meg.

 

Må også få nevne disse chat personene som måååå poste et innlegg for å få den forbaska innleggs-telleren høyere. Ofte postes det totalt urelevante innlegg som ikke gagner til noe som helt.

Mange av disse superposterne har også blitt alt for varme i trøya og skal fortelle hvordan ting egentlig skal fungere her på forumet, ofte med selv lagde regler. Eksempelvise selvlagde regler er: Hvor mange punktum du skal ha etter en setning, hvordan du skal bruke utropstegn og hvor mange, hvor lenge du burde poste på forumet før du selv skal få lov til å spørre om råd osv osv. Ekstreme selvmotsigelser i div poster er også typisk. Når personer pøser i vei med 30 innlegg pr. dag blir det jo vanskelig å holde orden på hva som skrives, forstålig nok. Skal ikke nevne for mange navn, men har fremdeles en vis A***** L******** friskt i minnet. Greier sef ikke alle under en kam, mange av de som har høy post-teller-tall her er både utrolig dyktige og svært saklige.

 

En annen ting som irriterer meg er de som alltid må kommentere dette med at ting har vært postet tidligere. Nå har det seg slik at 99% av alle postene her er en ren repetisjon. Slik er det nesten i alle datarelaterte forum på nettet. At noen skal plukke ut noe av dette som det blir spurt om og da be personen om å søke på forumet isteden for at han/hun startet et nytt emne mener jeg er en tullepost. Mye bedre at den personen som da kommenterer innlegget heller legger igjen en ref. url til en tidligere diskusjon relevant for saken/problemet.

 

Men de absolutte verstingposterne er de som kommenterer skrivefeil, både på engelsk og norsk. Da skal jeg love dere at jeg blir sur, stemmer ----> FLAMING. Ser at det ikke bare er meg som irriterer seg over slike innlegg og bra er det!

 

Er selv ikke redd for å bli flama. Om noen synes jeg har skrevet et idiotisk innlegg (og jeg kanskje har gjort det), har jeg nok selvironi til å le av det etterpå. I alle fall kommentarene jeg får. At noen er redd for å poste her må ha med alderen å gjøre, mao uvitenhet. Ingen trenger jo å vite hvem du er, ingen kan skade deg om du plumper litt med et innlegg. Og om du skulle være så hårsår er det jo bare å skifte identitet (nick) her på forumet og starte på ny.

 

Men sett alt under ett synes ikke jeg det er så ille her på hw.no. Moderatorne gjør en god jobb og de fleste som poster her er både seriøse og saklige. Noen har nevnt at nivået på foumet har sunket i alle retninger, men har ikke lagt så mye merke til det. Har vært med helt siden Delphi tidene, men er ikke så aktiv nå lenger. Har forflytta meg over til en del utelandske foum + at dama er lei denne klakkelyden fra tastaturet :smile:

Siden jeg er godt voksen i forhold til mange her synes jeg selv at noen av innleggene er litt barnslige, fjortisfaktoren er mao tilstedet. I alle fall i disse få-opp-post-teller-innleggene, men men.

 

Et lite tips til de som er litt hårsåre. Om noen her trenger å bli litt mer 'hardbarka', kan dere prøve å poste på superflame forumet til http://www.isonews.com.

 

Rune.

Lenke til kommentar

"Den som spør i dag er dum i dag, men den som aldri spør er dum for evig" - har jeg hørt.

 

Derfor håper jeg at ingen blir skremt fra å poste såkalte "dumme" spørsmål fordi noen greier å slenge med leppa i etterkant. Hvis det begynner å skje, opphører forumet å være den kunnskapskilden som det representerer for meg...så bare stå på folkens - og moddisene er ihvertfall jeg bra fornøyd med. Så det så.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...