Sigmundo Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Heisann! Lurte bare på om det var noen der ute som hadde noen ideer til engelsk prosjektet mitt! Som jeg forøvrig skal fremføre på onsdag. Problemstillingen min lyder som følger: "Why are different sports popular, in different countries?" Noen tanker på: Hvorfor kampsporter er mest likt innen Asia? Hvorfor fotball ikke blir pop i USA? Hvorfor sporter som: rugby, cricket og baseball kun er populære innen diverse geografiske områder... Håper ikke jeg spør FOR vanskelig Jeg har selvsagt gjort opp egne tanker, men vil vite hva dere mener først!! På forhånd thanks Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Heisann! Lurte bare på om det var noen der ute som hadde noen ideer til engelsk prosjektet mitt! Som jeg forøvrig skal fremføre på onsdag. Problemstillingen min lyder som følger: "Why are different sports popular, in different countries?" Noen tanker på: Hvorfor kampsporter er mest likt innen Asia? Hvorfor fotball ikke blir pop i USA? Hvorfor sporter som: rugby, cricket og baseball kun er populære innen diverse geografiske områder... Håper ikke jeg spør FOR vanskelig Jeg har selvsagt gjort opp egne tanker, men vil vite hva dere mener først!! På forhånd thanks Det var en vrien oppgave det der! Men hvorfor en sport er mer populær i ett land enn hva det er i ett annet skyldes vel at sporten har opprinnelse i det landet som den er populær i da! Er vel ikke helt slik da men! Har vel også noe med forholdene i landene og da! Som det å renne på ski er vel ikke så populært i spania som det er i Norges Land da! Lenke til kommentar
Sigmundo Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Alt det du nevner stemmer bra det, men det var også noe av det jeg kom på selv anyway, tror jeg klarer meg fint uten så mye hjelp alikevell når jeg bare fikk begynnt litt dette har jeg komt på til nå: kenya = langdistanse (bor i høyden, barn går/løper til skolen) india = cricket (kom inn via Engelskmennene) usa = "egne" sporter (digger sine egne sporter, som de har funnet opp selv.. baseball, basketball og amerikansk fotball) norge = "født me ski på bena" (klimaet og tradisjoner) japan = karate å lignede (tradisjoner, ser tilbake i tid på guder som var samuraier.. ) australia = svømming (klimaet, og ...?) nederland = skøyter (de mange tusen kanalene der nede fryser til is om vinteren, noe som skaper skøyte mania... ergo: naturen og klimaet igjen) to dager til fremførelse.. så har dere mer, så kom igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå