Chainly Skrevet 10. april 2005 Rapporter Del Skrevet 10. april 2005 Ønsker litt mer tilbake meldinger jeg. Kamera braukt er D60/300D og 28-135/17-40L Helt vanlige EX blitzer og bowens... De er begge litt oversharpnet for å få litt effekt i de.. usikker om det ødela bilde eller ei. Litt usikker på utfallet egentlig... Hilsen Rune Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. april 2005 Rapporter Del Skrevet 14. april 2005 Det er vist ikke så mange som vet hva de skal si om bildene. Det virker som du har komprimert bildene for hardt sånn at de ikke ser helt rene ut, noe som er veldig viktig med bilder av denne typen. Jeg tror bildene hadde fungert bedre som et designelement enn de gjør alene. For eksempel i en trykksak eller som et bilde på en vegg i et rom. Alene blir de litt kjedelige. Det er vanskelig å sette fingeren på hva som ville hevet bildene det lille hakket som gjør at bildene blir spennende i seg selv. Jeg er nesten tilbøyelig til å tro at blomstene tar for mye oppmerksomhet sånn at det er vanskelig å oppfatte bildet som en helhet. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. april 2005 Rapporter Del Skrevet 14. april 2005 Vet ikke hvor konstruktivt dette er, men jeg likte det andre bildet svært godt, det var bra! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. april 2005 Rapporter Del Skrevet 14. april 2005 Jeg synes det øverste var det beste av disse to, finner egentlig ikke så veldig mye å sette fingern på men det virker som om bladene på ett par av blomstene har vært knekk, det er en hvit stripe ytters på de nederste. Var faktisk det første jeg la merke til på bildet. Men dette er vel lov å fikse i Photoshop etc. Delikate bilder egentlig og og ser kanskje for meg at slike bilder kan henge på kjøkkenet? eller på en kafè. Fikk sommerfølelse. Ellers har jeg ikke noe å si. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 14. april 2005 Rapporter Del Skrevet 14. april 2005 Bildene var veldig fine, men det første jeg tenker på når jeg ser dem er hva i huleste gjør en gjeng med blomster rundt en kaffekopp Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. april 2005 Rapporter Del Skrevet 14. april 2005 Bildene var veldig fine, men det første jeg tenker på når jeg ser dem er hva i huleste gjør en gjeng med blomster rundt en kaffekopp Du har kanskje ett poeng der, kanskje prøvd å byttet ut blomstene med kaffebønner. Bildet blir nok en klisje men hadde vært morsomt å sett hvordan det hadde blitt. Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 15. april 2005 Rapporter Del Skrevet 15. april 2005 Du har kanskje ett poeng der, kanskje prøvd å byttet ut blomstene med kaffebønner. Bildet blir nok en klisje men hadde vært morsomt å sett hvordan det hadde blitt. Ja, der er du inne på noe. Skulle man benytte seg av planter/blomster, bør det være noe man kan asossiere med det man drikker (kaffebønner, kamillete etc.). Av andre ting kan nevnes: - teskje som ser ut den akkurrat har vært i bruk (fuktig e.l.) samt varm damp fra koppen? - rød lebestift på kanten av koppen? - kaffe/kakao rennende ned langs siden av koppen og ned En virkelig slager vil være hvis koppen med garnityr forteller en hendelse/historie, eller en form for dramatikk: Har du tilgang til en spesiell teskje med en logo som folk flest kan asossiere med en hendelse? Sett at du hadde en teskje med hakekors (meget sært) eller en teskje fra en historisk begivenhet ala kongelig signingsferd eller liknende,- da nærmer vi oss en fortelling. Klisjé: flue på kanten av koppen samt en avis i fart, som man forsøker "skvise" flua med. - Den burde være en stor utfordring,- mange timers arbeid og koordinering. Håper dette var inspirasjon til flere kopp-bilder. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 16. april 2005 Rapporter Del Skrevet 16. april 2005 Dette var i hvert fall veldig bra utført. Lyset er knall og rødfargen er bare herlig på den hvite koppen. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 17. april 2005 Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 Synes du får frem noe veldig delikat og vart. Veldig fine toner og rolige farger. Liker dem veldig godt. Og hva gjør noen blomster på en kopp/skål slik? He he, her er det tydligvis ingen damer, og heller ingen som har gått "interiør"...... F828 Lenke til kommentar
TBSkippy Skrevet 17. april 2005 Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 Lyset er knall og rødfargen er bare herlig på den hvite koppen. Helt enig. Kontrastene mellom det hvite og den streke rødfargen er utvilsom bra! Lenke til kommentar
Chainly Skrevet 17. april 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2005 Takk for tilbakemeldinger. Og er nok ingen dame, eller interiør ekspert.. Blomsten var en vill idee om å knekke hele bildet Og bildene skal opp på kjøkkenet. Men skal prøve med kaffebønner, så får man se hvordan det blir... Hilsen Rune Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 30. april 2005 Rapporter Del Skrevet 30. april 2005 Jeg synes disse bildene er kjempebra, men usnittet er litt slapt (etter min mening da). Kutt bilde #1 rett under den nederste blomsten og litt i toppen, så har du en fin diagonal. Kutt bilde #2 under hanken slik at du får blomsten i det gylne snitt. Blikket dras mot blomsten og jeg tror det blir bedre ballanse i det da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå