formannen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg har fått beskjed av Domeneshop.no at de forbyr CuteNews. Samtidig har de slettet hele mappen min med nyheter, arkiv og andre script. Hva jeg skal gjøre nå er litt usikkert. Har dere noen forslag til nyhetssystem jeg kan bruke for at de skal kunne godta det på siden? Viktige features er: kommentarer til artikler, lett admininterface og lett å endre hovedsiden for nyheter. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hvorfor forbyr de CuteNews? Og skal det være med database eller flatfiler? Jeg anbefaler EBA-News og WordPress hvis du skal ha et med database. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Det var visst en bug i det som gjorde det mulig å hacke seg inn på serverene deres. Jeg er ikke særlig kjent med bruk av databaser, men det kan jo endres. Jeg er åpen for alle forslag. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Forbyr CN? Dette var interessant, hva var begrunnelsen? Du kan jo prøve AJ-fork, dette er riktignok basert på CN, så det er jo gode sjanser for at de forbyr det og. Wordpress kanskje? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Mener å huske at man kunne skrive script i adresse-feltet, og kjøre det på serveren. Kom det ikke en ny versjon hvor dette var rettet på? Lenke til kommentar
formannen Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 I følge domeneshop-support var det ikke rettet på i siste utgave av CuteNews. Det var noen "Kazaksthany"-hackers elns... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Synst det var litt drastisk å slette alt sammen! Kunne jo sagt ifra til deg først da.. Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Synst det var litt drastisk å slette alt sammen! Kunne jo sagt ifra til deg først da.. Helt enig! Kunne vertfall tatt backup av filene nyhetene (news.txt?) og kommentarene (comments.txt?) ligger i og sendt på mail til han da. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 mango? eller lag et selv Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 mango? eller lag et selv Mambo mener du vel? Jeg har laget mitt selv, og synes det er bedre enn å bruke ferdiglagde. Lenke til kommentar
phun-ky Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 hehe. mente mambo er ikke lett å huske så mye navn hjemmelaget er alltid best, uansett hvordan du vrir på det.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Synst det var litt drastisk å slette alt sammen! Kunne jo sagt ifra til deg først da.. Helt enig! Kunne vertfall tatt backup av filene nyhetene (news.txt?) og kommentarene (comments.txt?) ligger i og sendt på mail til han da. Ja, hadde get-one gjort det mot meg hadde jeg ikke vert kunde med dem lenger! Lenke til kommentar
formannen Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Ja, hadde get-one gjort det mot meg hadde jeg ikke vert kunde med dem lenger! Jeg er ikke tenkt å være kunde hos de lenger enn det jeg allerede har betalt for... Lenke til kommentar
gather Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 noen som har sjekket lovligheten av det de har gjort... da sletta filer på kundens konto? Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Tilsvarende forbeholder vi oss retten til, øyeblikkelig og uten forvarsel, å stenge scripts dersom de bruker så store systemressurser (CPU, minne, etc.) at de truer stabiliteten på serverne, eller dersom de inneholder sikkerhetshull som gjør at uatoriserte brukere kan få tilgang til maskinressurser på vårt nettverk. Lenke til kommentar
toss Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 oki.. stenge script, men ikke å slette betydningsfulle teksfiler vel.. Lenke til kommentar
formannen Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Noen forslag til nyhetsscripts da? - Mambo har ikke kommenteringsfeature. - AJFork bruker UTF-8 (Jeg henter noe data fra n3sport.no, som bruker iso-8859-1). - CuteNews er bannlyst. EDIT: Database må vi betale mer for... dvs. helst flatfiles... Endret 11. april 2005 av formannen Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Quoter meg selv: Jeg anbefaler EBA-News og WordPress hvis du skal ha et med database. Endret 11. april 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg synst EBA-news såg veldig bra ut! Men er det mulighet for å bruke andre skins? Eller lage selv? Finnes det mange plugins? Lenke til kommentar
Ponduss Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) (jeg som har laget/lager EBA-News) I og med at scriptet fortsatt er i betastadiet, er det ikke noen plugins for øyeblikket. Nå er uansett RC1 veldig nærme og veien derfra til en stabil versjon er ikke lang. Når første stabile versjon er ute vil det også bli laget plugins Andre skins følger ikke med, men det brukes templatefiler til mest mulig og en CSS-fil, så du kan evt. tilpasse utseende slik du selv ønsker. Endret 11. april 2005 av Ponduss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå