TempO Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Hei. trenger noen tips om en LCD skjerm til mutter'n... jeg selv har aldri brukt LCD, så jeg veit ikke helt hva jeg skal se etter osv Ettersom det er min mor som skal ha denne skjermen, så blir det nok helt sikkert veldig lite med spilling . Regner med bruken blir stort sett normale programmer, samt internettbruk osv. Hvor mye må jeg ut med for en slik skjerm? jeg skal holde meg under 2500kroner, men jo mindre, jo bedre. Komplett har jo tilbud ett par tilbud som feks: IIyama 17" og LG 19" er dette noe å satse på feks? 19" høres jo fristende ut Endret 10. april 2005 av tempoking Lenke til kommentar
underground Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Til surfing og skriving i word holder det meste tror jeg. Får en grei 19" til ca 2500. Tror nok den LG skjermen er kjempefin til det bruket. Lenke til kommentar
TempO Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Til surfing og skriving i word holder det meste tror jeg. Får en grei 19" til ca 2500.Tror nok den LG skjermen er kjempefin til det bruket. Du har nok helt rett at det meste fungerer til det bruket, men er det bedre å feks kjøpe en 17" til 2500 enn en 19" til 2500? Er det i det heletatt noe vits med 19" ? hvor stor er egentlig forskjellen mellom 17 og 19"? Sitter selv på en 19" CRT, og har ingen erfaring med LCD... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Forskjellen mellom 17" og 19" LCD er at på 19" så blir pixlene bare strukket i forhold til 17".. Begge størrelsene har maksimum 1280x1024 pixlers oppløsning.. Bruker du skjermen til Multimedia og sånt (Film) så er 19" veldig fint (hvis du ikke har råd til 20").. Selv syns jeg det er bedre å surfe på internett og den slags med en 17"... Det hele kommer jo egentlig ann på hvor langt fra skjermen du sitter... Lenke til kommentar
underground Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det er nok godt mulig at en 17" egner seg bedre til surfing og skriving ja. Har ingen erfaring med LCD selv. Sitter enda med en 19" CRT men har bestillt en 20" LCD nå. Dell 2001FP til ca 4890 hos dell.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå