Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internett linja til fattern?


Anbefalte innlegg

Det var da en god ide, men hvis den ene pc-en er logget av, vil det bli "full" linje hos den andre?

hvis du f.eks hvet at den ene pcen er logget av så må du nok manuelt skru av "sperren" i netlimiter på den ene pcen iallefall for å få maxet linjen

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har boksen ankommet. Har prøvd meg litt fram, men får det ikke til. :(

 

Jeg finner alle pc-ene og alle er på nett. Men internett virker ikke. Har plassert den nye routeren akkurat der den gamle stod. Måtte bytte ut dsl kabelen med en TP. TP kabelen koblet jeg inn i ADSL porten på routeren. far sin pc koblet jeg via LAN med 4 porters swith på routeren.

 

 

en her nevnte at en måtte sette VPI/VCI-verdier på 8/35 eller 0/100, alt etter hvilken type sentral du er tilkoblet. Hvor finner jeg disse innstillingene.

 

Netlimiter:

Noen bedre alternativer som gjør at bredbåndet blir delt likt?

Lenke til kommentar

Ok, disse innstillingene finner jeg når jeg logger meg på med Online Start? *viktig*

 

Hos meg så fungerer ikke dette programmet, men jeg kan jo prøve å installere Online ADSL programmvaren pånytt da

 

 

En annen som jeg kjenner, sa at han var sikker som banken at man bruke begge routerene. Speedtoch modemet er tross alt den som henter internett sa han.

 

Er veldig usikker, men skal prøve det du sa Softest. :thumbup:

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

Innstillingene legger du inn i den nye boksen. Du må selvfølgelig kjenne din egen brukerid ([email protected]) og passord fra før.

 

Du kjøpte boksen med innebygget modem, som Cornel linket til, ikke sant? Da skal du ikke bruke SpeedTouch'en. 3Com'en har innebygget modem, og gjør da SpeedTouch'en overflødig.

 

Har du husket å oppdatere til ny firmware, som det står på Komplett's sider?

 

Edit: Du skal ikke ha Online's programvare installert når du bruker router.

 

Edit2: Når du kjører Setup Wizard, så følger du bare instruksjonene; Velger PPPoE som Connection type, fyller ut Username (med @online.no) og Password og legger inn VPI/VCI-verdiene. Det er i basis kun det du trenger for å få tilgang til Internet.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Ja har samme router og da prøver jeg ;)

 

EDIT: Fikk det til å virke nå! Helt herlig. Surfer på trådløst nå. Tusen takk alle som har hjulpet meg. Spessielt deg Softest! Har byttet admin passord og vurderer å sette inn sikkerhet på trådløse. Hvordan gjør jeg det?

 

Hva er best; Mac eller Wep key?

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne MAC-filter og WEP-key. De kan brukes sammen eller hver for seg.

 

I MAC-filteret legger du inn MAC-adressen på de maskinene (eller egentlig nettverkskortene) du ønsker å slippe til på nettet ditt.

 

WEP-key brukes for å kryptere trafikken mellom aksesspunkt (eller router med aksesspunkt) og trådløse nettverkskort. Ulempen med kryptering er at det reduserer hastigheten på nettverket.

 

Nå skal det sies at det er mulig å cracke WEP-key i og med at nøkkelen sendes i klartekst. Det er også mulig å finne ut av MAC-adressen og fake denne for å koble seg på nettet. Når det er sagt er vel ikke sjansen så stor for at noen gidder å hacke seg inn på nette ditt.

 

For å gjøre det litt vanskeligere kan du jo slå av SSID-broadcast slik at ikke "alle og enhver" kan se nettverket ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...