Gå til innhold

Belastning på Cpu ved bruk av HD

msh

Anbefalte innlegg

Min Dell insprion 9300 blir belastet full når jeg overfører filer fra harddisk til extern harddisk.Når jeg kjører spillet Half-Life2,så hakker det hele tiden,når harddisk laster opp spillet.hva kan det kommet av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå hit: Start > Kontrollpanel > System > Maskinvare > Enhetsbehandling > IDE ATA/ATAPI-kontrollere > Primær IDE-kanal (dobbeltklikk på denne) > Avanserte innstillinger. Sjekk hva som er gjeldende overføringsmodus for harddisken din, og post gjerne hva du finner ut her.

Til spill som Half-Life 2 så er det å anbefalle å ha 1 GB minne ja, men pass hvertfall på så du ikke kjører alt mulig i bakgrunnen mens du spiller.

Lenke til kommentar

Da er hvertfall ikke det problemet. Når du har kun 512 MB minne og skal spille nyere spill som Half-Life 2, så er det et par ting som kan hjelpe. Det ene er å ha en rask disk, type 7200 RPM som kompenserer for lite minne. Det andre er å ha partisjonen som Half-Life 2 ligger på defragmentert. Det er også et lite triks å ha en egen dedikert partisjon for vekslefilen. Dette gjør nemlig at den partisjonen aldri vil bli defragmentert.

Når det gjelder overføring av filer til ekstern disk.. er det FireWire eller USB vi snakker om?

Lenke til kommentar

Det er naturlig ettersom nylig åpnede programmer blir lagt i disk cache'n. Til vanlig bruk så skal ikke 512 MB være noe flaskehals. Det er hovedsakelig kun til nyere spill du helst skulle ha hatt 1 GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...