King-Nothing Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg skal sote rutene på bilen min, og har sjekket litt rundt ang priser. Men jeg syntes det blir for dyrt å gjøre det "proft". Skal sote 5 ruter (bakrute og 4 sideruter), og må da ut med ca 5000,-. Er det noen som vet om folk som kan gjøre dette for en billigere penge? Trenger ikke være firma, så lenge det blir bra. Helst i Grenlands-området (Nedre Telemark), men kan jo godt flytte litt på meg. Takker for alle svar. Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Du kan jo gjøre det selv. Er det lov å sote sidevinduene foran da? Lenke til kommentar
PoW Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Du kan jo gjøre det selv. Er det lov å sote sidevinduene foran da? Off Topic: Det tror jeg nok ikke er lov nei Endret 16. april 2005 av PoW Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Du kan jo gjøre det selv. Er det lov å sote sidevinduene foran da? jo inntil en viss grense. husker ikke hvor mange % i farten Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 Du må ha minimum 40% lysgjennomstrømning... Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Erdet noen i Oslo/Østfold som gjør dette bra (billig?)? Hvordan sitter solfilmen etter 3-4 år, og hvordan ser den ut? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 sotingsteip kan du jo kjøpe da. blir bra hvis du er nøyaktig når su setter den på, den kan også tas av og legges nytt lag. det får du på biltema på kjørbekk eller på mekk i bø Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Du må ha minimum 40% lysgjennomstrømning... Nå har jeg limt inn dette tre ganger på to dager på det bilforumet her... § 31-1. Generelt om vindu 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå