Gå til innhold

Er på jakt etter den perfekte gaming lcd. 17"/19"

8-Ball

Anbefalte innlegg

Skal nå gi meg ut på det vanskelige oppdraget å finne en verdig erstatter for min høyt elskede Samsung SyncMaster 959NF. Skal velge lcd skjerm kun etter spill ytelse og gjenngivelse av farger, sier seg selv at skjermen må være rask og helst ikke tilstedeværende etterslep. Driter i hvordan skjermen yter på andre aspekter enn spill da min kjære samsung blir stående igjen på pc pulten når jeg drar på lokale lan og lcd blir med.

Noen som kan hjelpe meg. Har lest alt av anbefalinger og tester av øyvind dahle her på hw men blir bare mer og mer forvirret jo mer jeg leser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lcd skjermer har litt "etterslep" iforhold til CRT skjermer, men hvis det er en bra lcd skjerm du er ute etter lager benQ ganske bra skjermer. En kompis av meg har hp pavilion f1904 og han er ganske fornøyd med den :)

men som sagt : Crt er alltid et rimelig og bra kjøp

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke gjøre annet enn å anbefale NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX+. Den er rett og slett enestående, både til film og spilling. Hvis du har hardware nok til å kjøre spill i 1600x1200, så burde du seriøst vurdere denne.

og det har han ifølge profilen...

Denne koster vel 9000 kr. og er etter min mening den råeste 20"eren..

Men pr. dags dato så ville jeg kjøpt Dell sin 20" pga. halvert pris.. Skjermen når selvfølgelig ikke helt opp til NEC'en, men NEC'en er ikke så mye bedre at prisen på 9000 kr. (mot 5000 kr.) forsvarer det..

Det er noe helt eget med 1600x1200 oppløsning. Og jeg gleder meg til jeg får muligheten til å nyte dette, om et årstid da jeg blir seniorlærling og tjener litt mer i måneden.. :cool:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...