Gå til innhold

Kan jeg spille på denne maskinen?

hasho

Anbefalte innlegg

For noen måneder siden kjøpte jeg en FS AMILO M1425 (Pentium M 1,6Ghz, 512MB ram, Radion 9700 med 128Mb ram). Har prøvd DOOM 3 og Half Life 2, men disse hakker. Kan dette komme av at jeg ikke har nok med ram, er det verdt å kjøpe 1g ram, eller vil jeg fortsatt he problemer med hakking? Har lest på forumet at andre har spilt disse spillene på en slik maskin og det har gått veldig bra, men disse hadde 1g med ram da. Lurer på om det var med instillingene satt på hight de spilte eller low,i så fall er det ik verdt å betale over 1000 kr for mer ram??!

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt radeon 9600 funker fint til hl2, men ikke doom, du trenger mer ram, ikke en ny pc...

EDIT: du må alikavel ha på "dårlige" instillinger, jeg spiller hl2 med høy oppløsning, men sann "eye-candy" er slått av :yes:

Endret av genetex
Lenke til kommentar

aaarg..kjedlig ass:( Hadde egentli en FS Amilo1630, 64bits 3000+ prosessor med 11g ram,radeon 9700 128mb. Så fikk jeg harddisk feil, og tilbud om å få denne maskinen fra Elkjop. De mente jo at de var like bra da. Faktisk så funket både HL2 og doom3 feilfritt på A1630. Vet ikk om det er verdt å betale 1600kr for 1g ram, når ja da også bare kan spille med instillingene satt på low.

Er det stor forskjell på ytelse mellom Radeon 9700 og 9600??

Endret av hasho
Lenke til kommentar
mitt radeon 9600 funker fint til hl2, men ikke doom, du trenger mer ram, ikke en ny pc...

EDIT: du må alikavel ha på "dårlige" instillinger, jeg spiller hl2 med høy oppløsning, men sann "eye-candy" er slått av :yes:

Har 9600 jeg også, må ha på lav på grafikk, men har problemer med lagg anyway. Har 512 mb ram. Har ikke akkurat den beste pcn, men den funker til feks UT2004 og battlefield og cs og sånt, funker fett.

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig også litt skuffet over ytelsen i Doom 3 med dette skjermkortet. Det som er litt interessant er for øvrig hvilke drivere du bruker? Jeg får i overkant av hele 10 FPS mer ved å bruke NGO-driverne kontra skjermkortdriverne til produsenten av laptop'en min. Du har nemlig en del valg i forhold til driver. Se gjerne mine benchmarkresultater med forskjellige drivere og mer nyttig her.

Når det gjelder oppløsning så ser Doom 3 utrolig bra og temmelig likt ut i alle oppløsninger på grunn den avanserte spillmotoren. Når det gjelder kvalitetsinnstillinger så er low quality ment for 64 MB skjermkort, medium for 128 MB, high for 256 MB, og ultra for 512 MB skjermkort. Dette skyldes teksturene som brukes i de forskjellige innstillingene.

Ved å slå av skygger så vil du få omtrent hele 10 FPS mer. Det kan for øvrig ødelegge litt av atmosfæren så du får avgjøre selv.

Når det gjelder hvorvidt du trenger mer minne, så er det lett å avgjøre det ved å følge med på om det hakker når disklyset blinker. Pass nå på å ikke ha alskens programmer oppe i bakgrunnen når du spiller.

Denne er fin, så ta gjerne en titt på den.

Jeg opplever forresten tilfeldige, men sjeldne slowdowns når jeg spiller Resurrection of Evil. Det skyldes ikke diskaktivitet, og jeg har forsøkt forskjellige drivere. Jeg håper at det viser seg å være RoE det er noe feil med, og at dette blir fikset i en patch.

Kjør gjerne kommandoen timedemo demo1 usecache i forskjellige oppløsninger på din maskin, og post resultatene her (du får opp konsollen ved å trykke Ctrl + Alt + |).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...