random_wannabe Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hei. Jeg er litt usikker på om det skal postes her, men prøver... Jeg lurer på åssen man lager CGI-script som dere sikkert skjønner. Det skal være ett sånnt script man kan bruke til "mail-skjemaer". På forhånd takk. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 trenger ikke cgi for det. Kan bruke php, veldig enkelt. Er bare å hente ut verdier og bruke mail(); Kan spørre om dette i php forumet. Sikkert noen som gidder å flytte den for deg. Lenke til kommentar
random_wannabe Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 ok, jeg har ikke så god erfaring med så mye annet enn html jeg :flush: Lenke til kommentar
phanti Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Da tror jeg det vil være å ta seg litt vann over hodet å sette seg inn i cgi. (Common Gateway Interface), som ikke sier noe om hvilket språk du vil scripte sider i. Kunne vært Bash for alt vi vet. Ta en kikk på php tutorials, og finn deg en webserver med støtte for php filer. Eventuelt installer en lokalt. Kan anbefale deg å installere en webserver-pakke som heter Wamp5. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Eventuelt si at CGI ofte forbindes med perl og flytt denne til perl-forumet. Du kan faktiskt sende mail i perl og, tro det eller ei. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Eller bare hjelpe han med en mail-form? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Flyttes til Perl-kategorien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå