SirAnderz Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Noen som vet hvordan jeg kan lage et sånt : http://www.moddingzone.com/gallery/images/129-2.gif Bare at du ruller det ned og opp enkelt og greit .. og ikke sånn at det detter ut hele tida?? alle forslag tas imot me takk! Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Fjærbelastet? Du må gjøre det slik at fjæra er spent når panelet er halvveis vippet ut, altså at det står sånn: | -- | | Når du vipper det oppover, vil fjæra dra det inn siste delen. Dette skjer når panelet kommer akkurat forbi vannrett posisjon. Det samme skjer når du åpner det. Fjæra bør være litt stram når det er lukket / åpent, slik at det ikke blir slarkete. Du må også beregne en del tykkelse på det, og kanskje ha avrundete kanter. Omentrent slik (tverrsnitt sett fra siden, panelet ligger på bordet): ___________ (___________) Fjærmekanismen kan du bygge inn i selve kabinettet, på siden av 5 1/4 - slot'ene. Da vises det ikke. Armen som fjæra festes til skal ligge langs siden av panelet, slik at når panelet er åpent eller lukket, ligger armen parallelt med kabinettets frontside (horisontalt), og når panelet ligger vannrett, står armen 90 grader på fronten - med fjæra utstrekt. Ta en titt på dette bildet der jeg forsøker å forklare bedre hva jeg mener: http://hinux.hin.no/~vidarf/diverse/diagram.gif -yummy'n- Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Skjønte ikke så mye av den teininga de yummy. Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hm. :sad: Til venstre ser du alt ovenfra. Den røde sik - sak - streken er fjæra som er spent / strekt. Strekene fra fjæra til panelet er en akse festet i midten av panelet, en arm festet i aksen og øverst festet til fjæra. Trenger ikke være så stort som det ser ut. Tips: stikk innom en hobbybutikk der de selger utstyr for RC. Kjøp et slikt: http://home.online.no/~sjprod/MK0891.gif som kan festes på en skru e.l. med settskru. Fest fjæra i toppen. Til høyre ser du hele greia sett fra siden, utenom fjæra. Legg merke til stillingen på armen som fjæra festes til. -yummy- Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-04 21:38, Bøgge Bakken skrev:Skjønte ikke så mye av den teininga de yummy. Bøgge da ! den der kjønte til og med jeg asså :smile: skjærp dæ hehe men det jeg deriomt ikke kjønte helt er at , jeg regner med at det skal kobbles ledninger til der panelet ,hvordan blir dette skjult ? jeg mener vil ikke ledningene synest når du vipper panelet rundt ? eller tar jeg helt feil her. Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Den 2002-07-05 10:10, DJ-Sonic skrev:Bøgge da ! den der kjønte til og med jeg asså :smile:skjærp dæ hehe men det jeg deriomt ikke kjønte helt er at , jeg regner med at det skal kobbles ledninger til der panelet ,hvordan blir dette skjult ? jeg mener vil ikke ledningene synest når du vipper panelet rundt ? eller tar jeg helt feil her. jeg skjønte den jeg og, men det å lage den har jeg større problemer med, uansett, jeg tror at den eneste løsningen for kablene er å borre dem inn i panelet. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Når det er snakk om mekansik såer jeg ganske blank. Mor mi har vel kanskje bedre greie på det. Første gangen jeg skulle lage hull i siden på kassa mi viste jeg ikke hva en baufil var Den modden går ikke på mitt tower. Lip kipt men skal vel overleve det. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Må jo legge til at jeg er 18 år . Det sier jo litt hvor mye peiling jeg har på det området. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hei! Det eg kom til å tenke på er om ein har ledningar festa til brytarane på panelet. Korleis går det da med "rullinga"? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Quote: Mr.Hassan skrev (2002-07-05 12:54):Hei!Det eg kom til å tenke på er om ein har ledningar festa til brytarane på panelet.Korleis går det da med "rullinga"? den snurrer vel ikke uendelig rundt og rundt, men vippes frem og tilbake. dvs 180grader den ene veien -> 180grader tilbake. Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg har tenkt litt på dette, og kommet fram til at mitt forslag er nokså ubrukelig. MEN: dersom du lager panelet med en "L" - form, kan du la det vippe 90 grader. Da er dette med ledningene en grei sak. Altså: panelet skal vippe _90_ grader. Fronten er den loddrette streken i L'en, panelet som skal vises i lukket posisjon er den vannrette. Armen festes slik at den ligger 45 grader på L'en: | / |/ ----- Fjæren skal være spent når panelet vippes 45 grader, altså at det ligger slik: < Tror dette skal gjøre susen? -yummy- Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Jeg blir bare mer forvirra jeg. Uasett sågår det ikke på mitt kabinett. Tar den gode gamle formen for stealthmoddig vis jeg for tid. Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 http://hinux.hin.no/~vidarf/diverse/flip_panel/ Her vises hva jeg har tenkt. Ikke bry dere om kvaliteten - dette var tegnet på 2 minutter i paint... :smile: Bruker du denne metoden, må du sørge for å ha litt plass over eller under panelet. Trur eg. -yummy- _________________ Project SU http://hinux.hin.no/~vidarf/ Skribent for overklokking.no Moderator [ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-07-05 18:04 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 :???: Vil ikke skuffen på cd-rommen låse seg der da. når den slår opp vil den krase under cd-rommen eller er jeg helt på jordet (Har en viss følelse at det siste stemmer ) Lenke til kommentar
oceana Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 .....den mod'n var da ikke så übertøff uansett, så jeg joiner Bøgge og driter i det :smile: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 "En smule" off-topic, men jeg begir meg utpå uansett: yummy: driver du med RC? Lenke til kommentar
EC Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Enig i at mod'en ikke har noe spesielt for seg med mindre du har et steintøfft kabinett med "stealth" - CD - ROM, DVD osv. og ikke ønsker masse brytere. Over til off - topic: joda, jeg driver med litt forskjellig. :smile: Har tre RC - fly; 2 bensindrevne (vel, ikke akkurat bensin: tresprit og olje. Lukter kjempegodt av eksosen... :smile: ) og et seilfly. I tillegg har jeg en modell av Titanic som jeg holder på med. -yummy- Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 8. juli 2002 Del Skrevet 8. juli 2002 det som hadde vært TØFT var å sette inn en liten motor ellernoe (fåes i technic pakker ) og ha en liten bryter som spinner panelet rundt. vrrrr rundt og vrrrr tilbake :razz: tøft? så slipper man å bruke krefter på å snurre den manuelt... (kjempekrefter ja) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå