eLang Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Får beskjed om at jeg ikke kan logge på som root når jeg skal inn i Ubuntu. Hvor skal jeg ellers gjøre det, bortsett fra i terminalen da?... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Root (su) er deaktivert i ubuntu, bruk sudo -s hvis du vil bli root. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Ubuntu har vel ikkje ein root konto, av sikkerheitsmessige årsakar. Bruk sudo Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Får beskjed om at jeg ikke kan logge på som root når jeg skal inn i Ubuntu. Hvor skal jeg ellers gjøre det, bortsett fra i terminalen da?... Ubuntu har ikke root-kontoen. For å kjøre noe med administratorrettigheter, kjør "sudo program", eller "sudo -i" for å bli fake-root. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Du kan lage en root-konto ved å gjøre slik: sudo paaswd root Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 hvorfor i alle dager skal du logge inn med root kontoen? Det BØR være en veldig god grunn. Hvis du har planer om å kjøre root til daglig, dont. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå