Peprepupp Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 God morgen! Jeg skal formatere pcen og installere XP på nytt og alt det der, også lurte jeg på hvordan jeg skulle konfigurere XP etterpå med tanke på en partisjon til XP, hvor stor swapfilen skal være og litt sånt. Husker at jeg for en stund siden trykka på en link her på forumet hvor jeg kom til en side hvor det var beskrevet skikkelig bra. Kan noen hjelpe meg med å finne igjen den siden, evt. en annen? Også lurte jeg på om noen hadde erfaringer med omegadrivere til et GeForce MX440 grafikkort. Er de bedre enn NVidia sine? Takk.! Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Denne driveren er laget for eldre kort og kan anbefales: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=970 Angående swapfil - normalt 1,5 ganger ramen - dvs 768mb med 512mb ram. Har du to like raske disker, kan du med fordel legge xp og swapfilen på hver sin disk, for noe bedre ytelse. Så er det fast kontra dynamisk (windows-regulert) størrelse - et emne de lærde strides om. Selv tror jeg de som sier at en fast størrelse, dvs samme tall for min og max, sørger for at windows ikke bruker ressurser på størrelsesjustering. Hva ellers du trenger å vite mht partisjoner og installasjon - det er vel bare å bestemme størrelsen på partisjonene ut i fra egne behov. Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Tusen takk Kanskje litt feil skrevet at jeg lurer på hvor store partisjonene skal være. 15 gig eller noe er vel greit til windows? Det jeg leste i den andre artikkelen som var så praktisk var hvordan fikse småting som at data disken (D) var default når man installerte programmer og sånt. Lønner det seg å sette swapfilen på en annen partisjon på samme disk? Og hvordan flytter man swap filen? Har en 5400rpm 60 gig og en 7200rpm 200gig. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Siden den ene disken din er en 5400, bør du ikke legge hverken systemet eller swap-filen på den. Hvorvidt du har swap-filen på samme partisjon som systemet eller ikke, betyr lite - bortsett fra at det antagelig blir enklere å holde begge deler defragmeterte dersom de er på hver sin partisjon. Swap-filens plassering og størrelse stiller du inn i Kontrollpanel/system/avansert/innstillinger/avansert/virtuelt minne (kalles og sidevekslingsfil på norsk). Forenklinger/tweaking under install, der tenker du kanskje på det som heter nlite eller noe sånt. Kan jeg ingenting om, men det er sikkert andre som kan hjelpe der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå