elli79 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg skal kjøpe meg digitalt speilrefleks. Er ingen dreven fotograf, men ønsker å bli det. Har ingen planer om å skrive ut bildene i store format, men heller ta gode bilder. Holder det for meg å kjøpe 300D eller bør jeg kline til med 350D? Vil jeg egentlig merke forskjellen? Kom gjerne med egne erfaringer og meninger.. På forhånd takk Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Kjøp 350D. 300D er veldig tregt når det gjelder oppstart, skriving til kort osv. Dette kan være veldig irriterene til tider. Med 350D så slipper du unna slik irritasjon. Pluss at 350D har mange andre finesser som du vil sette pris på når du blir mer erfaren. Du får rett og slett mye mer for pengene med 350D. Og sansynligheten for at de vil bytte kamera om et års tid er mye mindre med 350D Kjøp kun 300D dersom du får det veldig billig brukt. For det er også et kamera som tar meget bra bilder. Så kan du bruke det kamera mens du lærer deg litt om faget. Så kan du bytte kamera senere når du vet hva du trenger. Og da er det garantert noe som er enda bedre enn 350D på markedet, til den prisen 350D fåes i dag. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 350 koster da ikke mye mer ? For meg er de ekstra hundre lappene man legger i 350 absolutt verdt det. 350 virker mye mer solid bygget, er mindre og lettere, bedre digital løsning (samme som D20), bedre sensor, mye stiligere "lyd" når man tar bilde, USB2.0 overføring, bedre på serie bilder..kortere oppstart.. bedre batteritid.. mindre støy på høy ISO... mye raskere når man feks skal se på bilder og bla fram og tilbake.. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 En annen måte å se det på er at man kan kjøpe et brukt 300D heller enn et nytt 350D og bruke mellomlegget (som bør bli en 4000 kroner godt og vel) på et bedre objektiv. 300D tar ikke dårligere bilder enn det gjorde for et år siden til tross for at det er erstattet av utstyr som har heftigere spesifikasjoner, og veldig mange har vært veldig fornøyde med sine 300D til tross for visse svakheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå