Gå til innhold

Oppgradere med nytt skjermkort

trulte10

Anbefalte innlegg

Vurderer å oppgradere pcen med et nytt skjermkort. Har no ett GF Ti 4600 og ønsker å oppgraddere til ett GeForce 6600GT. Saken er den at temperature i kabinettet ligger på ca. 60 grader og spørsmålet er om denne temperaturen vil stige drastisk dersom eg oppgraderer?

Det andre eg lurer på er om eg kan forvente noen stor ytelsesfobetring med å oppgradere berre skjermkortet. Har no en XP2000 prosessor og 1024 Mb ram (TwinMOs)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis temperaturen i kabinettet ligger på 60 grader ville jeg seriøst vurdert å gjøre noe med luftgjennomstrømmingen. Hvordan skal kjøleribber og vifter få kjølt ned komponentene med så varm luft? Selv med effektiv kjøling får du ikke harddisken(e) under 63-65 grader, og det er altfor varmt. Hvor varm er cpuen din? 75 grader? Mer?

Sett inn en kabinettvifte på riktig sted, så løser du varmeproblemet ditt.

Når det gjelder skjermkortet vil 6600GT være et godt valg, og det vil øke ytelsen og grafikkopplevelsen del. Men for å få skikkelig ytelse i krevende spill trenger du en raskere prosessor.

Spørsmålet er vel om du vil oppgradere hk/cpu i løpet av det neste året. Skal du det, er det vel best å kjøpe et PCIe HK/skjermkort.

GF4ti4600 passer vel egentlig bra sammen med prosessoren. Hvis jeg var deg ville jeg vurdert sterkt å vente med å oppgradere, og heller kjøpe PCIe HK/CPU/skjermkort samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...