Gå til innhold

Inernet explorer i kun ett vindu

Anbefalte innlegg

Hei..

Noe merkelig skjer her nå.

Når jeg skal klikke på en link i IE,så hender det jo at den siden kommer opp i et nytt vindu. Altså at man sitter med to IE sider oppe.

Men det som skjer er at den nye siden er gelt blank. Den vises som en standard side, men det står ikke noen adresse i feltet. Eller at det vises at søket er i gang.

Jeg har scannet for virus og spy-ware...men ingenting å finne der.

Vet jeg var inne og slettet noen filer i en TEMP mappe på

c/local setting/bruker/Temp/Internet (litt usikker, men var noe i den fremgangen)

En annen ting er at plutselig forsvinner oppgavelinjen, og det er kun det aktive programmet som vises.

Etter en liten stund kommer oppgavelinjen frem igjen, også skriverbordet.

Jeg har windows 2000

Noen som vet noe..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

>>>Gudene må vite hva den operasjonen besto av da..hehe...men fungerte gjorde det.

Det var nok denne tråden der svaret havnet et annet sted.

Spesifikt registrerer kommandoen filen urlmon.dll på de riktige stedene i systemet. Dvs, gjenoppretter orden.

Hvorfor denne filen har "mistet fotfestet" i systemet, er ikke godt å si. Det kan være avinstallering av et annet, dårlig kodet program som har gjort skaden. Men en behøver ikke bestandig vite hvem som har knust et vindu for å skjønne at en ny rute ordner problemet:)

Litt apropos så kan en avinstallering av AdAware faktisk forårsake noe av det samme - mange rapporterer om internettproblemer etter å ha fjernet AdAware, og da er løsningen å hente ned og kjøre en fil kalt WinsockxpFix.exe.

Endret av zjulik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...