TanglewoodD Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Heisann, Hvordan er det jeg kan clocke maksimalt ? Amd 3200+ "clawhammer" Labtec 500w 9800pro Gigabyte K8nnxp Bw M/ Gpu Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Har du klokket før? Vanligvis setter man opp HTT/FSB (Front Side Bus). Multiplier er låst oppover så der kommer du ikke langt. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Ikke alt for mye kan man si.. "Bus overclock" var låst, så jeg bare tok opp volte litt, og tok litt Ht.. Så da skal vel det være bra, den gikk jo opp Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 rart. din voltage står på 1.632 på 2.1 ghz, mens min voltage står på 1.550 på 2.4ghz. jeg har riktignok newcastle da? noen som har peiling ? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Hovedkortet , antagelig, jeg får ikke mer volt enn til 1,7. Standard er 1,5 Men åssen endrer jeg minne dividere ? Og hvor er det den er ? Hvorfor i all verden er din multiplier på 11 ? Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 for jeg har klokket fra 2.2 ghz til 2.4 ghz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Heisann, Hvordan er det jeg kan clocke maksimalt ? Amd 3200+ "clawhammer" <snip> Som "Fur" skriver.. : Du må/kan sette opp (FSB)HT fra default 200 og oppover så langt det går.. Anbefaler deg å lese evt. guider du finner her og ellers på nett (selv om de fleste guider begynner å bli rimelig utdatert da de ofte gjleder XP/Socket-A). Div. fora på nett..typiske de som dreier seg om overklokking.. eller de som er opprettet hos produsent av HK.. kan gi tips.. Ser at du har en "Clawhammer" som kjører på 1.6VCore (default er vel 1.55). Uten meget god kjøling er det nok begrensen hvor langt den vil klokkes, men det er alltid noe du må prøve deg frem på.. HK'et/Bios-versjon vil også være på å begrense "moroa".. Er du heldig kan du sette HT til f.eks. 250 uten å rører VCOre, men som sagt.. Du må bare prøve deg frem.. Når det gjelder settings for RAM, kreves det at du har "klokke-RAM" som kan kjøre høy DDR-hastiget... for å kjøre synkront med CPU. I motsatt fall må du sette "divider".dvs. kjøre minne på DDR333 (som da blir DDR400 ved HT250).. Prøv.. og ikke bli overrasket over en "mega-crash" som krever full reinstall.. OC="risikoridrett" Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Hovedkortet , antagelig, jeg får ikke mer volt enn til 1,7. Standard er 1,5 Men åssen endrer jeg minne dividere ? Og hvor er det den er ? Hvorfor i all verden er din multiplier på 11 ? Stock 3200 (s754) skal være 11 x 200. Din er på 10 x 210 Stian Gå inn i BIOS og endre mp til 11. DU burde ikke sette volten så høy heller. Endret 10. april 2005 av Fur Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Endre Multiplier , er det clock ratio ? Dere må forklare litt mer i barne klosser.. Har jeg fortsått det TL1, så setter jeg volten til 1,6 , setter HT opp til 230, standard er 200, 2ghz, 230 = 2,3ghz. Jeg glemte å si det, men jeg har en ganske varmt rom, TwinMos twister, for liten hjerne for dette, og Aqua Computer gpu blokk.. 30* med alt. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Multiplieren bestemmer hvor mange ganger raskere enn maskinens FSB prosessoren skal gå Clock Ratio har ikke noe med CPUen å gjøre, bare FSB/HT og RAM. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Ja, det vet jeg, men jeg vet ikke hvordan jeg ender den. HT 225, Volten er det samme, 1,6, greit nok, endra fra 1,55, går det over 230, så er jeg fornøyd PS; Hva het programmet der man kunne testa Cpu ? Cpu mark 99-98 ? Og når jeg gjør noe krevende, som feks. 3Dmark , så kommer det en lyd som høres ut som .. om du blåser sakte ut av munn, og nesten plystrer.. Vet ikke hva det.. Kan være skjermkortet, når jeg har kjørt 2min. ut i testen, så kommer det masse dritt på skjermen, grafikken er herpa, har ikke clocka skjermkortet, så det er ikke det. "Minne kunne ikke være read". Endret 10. april 2005 av Stian_A Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Du må faktisk gå til Gigabyte sine sider og laste ned en manual som beskriver din BIos.. alternativt lese den manual som fulgte med kortet. Jeg vet ikke hva du spør om nå egentlig.. du har jo funnet ut hvordan du øker HT og VCOre.. Dersom du spør om DRAM-settings er det trolig under Bios-meny "Advanced Chipset..."->"DRAM settings"... Kommer an på Bios.. I den forbindelse vil jeg si at MSI og Cell Menu er den klart beste så langt.. Der har du *en* meny for å stille på alt.. ikke som f.eks. Abit HK hvor du stiller HT, Volts, divider (AGP/PCI) i uGUru-meny.. og DRAM, AGP, LDT-buss i "Advanced chipset.." Du må også være litt mer detaljert om alle hardware.. Hva slags type RAM har du? Du skriver Twimos Twister.. Er det DDR400, DDR500? Dersom det er DDR400 har du trolig nådd/passert grensen for stabilt system ved å sette HT til 225. Det er da du benytter Memtest for å først finne max.settings for din RAM.. Det gjelder kombinasjonen timings/speed(HT). Så kan du bruke f.eks. SuperPi for å finne ytelse/stabilitet/nødv.VCore ved en gitt HT.. Du har mange timer foran deg... Edit: Siden det krasjer i 3DMark har du klokket for langt i forhold til hva CPU tåler ved en gitt VCOre..*eller* for langt for RAM'en (sannsynlig).. eller du har glemet å sette HT-transport fra 4x(800) til 3x(600).. Den "hvisle-lyden" kommer enten fra CPU eller NB-kretser.. Kommer samme lyd fra begge mine A64-system (både S939 og S754) ved "benching" av minne/CPU. Endret 10. april 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 (endret) hehe, jeg avslutta 3Dmark, var litt små redd der... Men jeg har AMd 64 3200+ 1mb catch, "Clawhammer" TwinMos Twister 512 Cl.2.0 ddr 400 pc3200 Labtec 500w Bw 19*på cpu.. Står i vinduet Du sa det for meg der .. Jeg vet ikke hva jeg gjør , jeg bare trykker jeg vettu. Jeg har 4 i mp, jeg vet ikke åssen jeg endrer den. Jeg vet heller ikke hva jeg skal sette inn i ram timings, eller skal jeg la den stå på auto ? Jeg er å laster ned manual nå Ødlegger Cool And Quit noe ? Endret 10. april 2005 av Stian_A Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Flyttes til Overklokking av CPU. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hovedkortet , antagelig, jeg får ikke mer volt enn til 1,7. Standard er 1,5 Men åssen endrer jeg minne dividere ? Og hvor er det den er ? Hvorfor i all verden er din multiplier på 11 ? Stock 3200 (s754) skal være 11 x 200. Din er på 10 x 210 Stian Gå inn i BIOS og endre mp til 11. DU burde ikke sette volten så høy heller. Ikke Clawhammer 3200+, den har 10Mp som standard, newcastle har 512kb cache og 200mhz høyere klokkefrekvens for veie opp for den mindre cachen. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 hmmm... Ja, men noen ganger så har jeg 10mp, andre ganger har jeg 4.. Kanskje det er Cool and Quit ? Ødlegger det noe særlig a ? Hva er det jeg skal sette som ram timings ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå