Skurk Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Skal kjøpe meg X800XL og tt bigwater.. Så lurer jeg på kjøling til x800.. skal jeg slenge med vannblokk og ramsinks, eller skal jeg gå for Silencer 5? Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) "X800XL, vann eller VGA Silencer 5?"?? Hvis du har penger er jo vannkjøling absolutt best!!! Da skal du vel ha vannkjøling på pcu osv også regner jeg med?? Det blir en helt annen pc både ytelsesmessig og lydmessig! Lettere å klokke uten temp.problemer osv. Gå for vannkjøling hvis du kan ta deg råd til det! Edit: Å ja. Så på linkene dine først nå.. Du skulle ha vannkjøling så jeg, så sleng med vannblikk til skjermkortet også!!! (Blokk til CPU fulgte vel med.. må seff ha det også @_@) Endret 10. april 2005 av Stian_t Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Er ikke helt enig med at du bør kjøpe gpu blokk hvis du ikke allerede har gjort det da. TT bigwater pumpen er ikke så veldig bra, pumper kun 120l/t , så du vil merke at temp. går en del opp. Dette gjelder både for cpu og kab. temp. hvis du ikke allerede har kjøpt gpu blokk, anbefaler jeg deg ati silencer5, den er meget rolig, og blåser i tillegg den varme luften ut av kabinettet ditt, så det vil bli kaldere. Og jo kaldere det er, desto bedre Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 BW GPU-blokken yter ikke mye bedre enn ATI-silencer, og siden ATI silencer knapt er hørbar, anbefaler jeg at du heller går for ATI Silencer, siden du da blir kvitt varm kabinettluft, og du slipper å påvirke cpu temperaturen noe voldsomt. Lenke til kommentar
Stian_t Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 BW GPU-blokken yter ikke mye bedre enn ATI-silencer, og siden ATI silencer knapt er hørbar, anbefaler jeg at du heller går for ATI Silencer, siden du da blir kvitt varm kabinettluft, og du slipper å påvirke cpu temperaturen noe voldsomt. ja.. Joa.. Det er jo ikke noe kult at det gåt utover CPU varmen.. Men er jo igså litt kjipt å ha vannkjøling bare pga.cpu'en.. Men hvis VGA Silencer 5 ikke støyer noe serlig så kanskje.. Men, Hvor er det Iron Mailden konsert??!! Og når? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Oslo Spektrum, 28. juni Men tror du kan glemme å få tak i billettter nå, de ble temmelig fort utsolgt... On topic: Sant nok at det er litt kjedelig å kun ha vannkjøling på CPU, men BW settet er ikke konstruert for mye mer varme enn det. Kjøper du VGA Silencer 5, blir du i tillegg kvitt varm kabinettluft, er er så godt som stillegående. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) bare tull at bigwater ikke takler cpu+gpu, kjører det selv med følgende temps: cpu@2,4vcore1,85: idle/load 45/52 gpu@560/1130: idle/load 48/55 hadde myyyee høyere temps med standard luftkjøling uklokket Endret 21. april 2005 av amarios Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 Er dette med radiatorviften på fullt? Kjører nemlig med GPU blokk jeg også, og ble nesten 10 graders forskjell med og uten... Lenke til kommentar
amarios Skrevet 21. april 2005 Del Skrevet 21. april 2005 (endret) dette er med vifta på ca. 1500rpm.....klarer ikke mer for da bråker den altfor mye legger til at dette er uten kabinettvifter, blir nok litt lavere nå som jeg har 3stk. Endret 21. april 2005 av amarios Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 brukte gpu blokken til bw settet sammen med cpu blokken og hadde følgende temp : 30 grader på cpu , 32 grader på kabinett og 45-50 grader på gpu (radiatoren var på lavest) byttet da ut gpu blokken med ati silencer 5 rev2 og fikk følgende temp : cpu : 25 , kab : 27-28 og gpu rundt 45. radiatoren var fortsatt på laveste hastighet. så jeg vil si av egen erfaring at du vil få kaldere maskin med å bruke ati silencern, og siden den ikke bråker noe særlig i det hele tatt, og i tillegg suger ut all varm luft og koster nesten det samme som en gpu blokk til bw settet, så ville jeg vertfall anbefalt deg å kjøpe silencern. Er forresten minnekjøler på silencern fikk klokket kortet mitt ifra 400\490 til 475\550 stabilt. minne gikk aldri over 525 før med gpu blokken engang Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ER helt enig, ducmaster. Bedre med overlegen luftkjøling (ATI Silencer) enn middelmådig vannkjøling (Thermaltake GPU blokk)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå