pimp_larry Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hei. Jeg har godt til inkjøp av en pentium 4 (530J) 3 ghz prossesor. under vanelig bruk, som internett surfing, bilderedigering etc... så ligger cpu temp på ca 55 grader celcius. det synes jeg er litt mye... Men det som jeg synes er rart er at den stiker helt opp til 85 grader celcius hvis cpu'n begynne og jobbe. som ved spilling, installering etc.... Og den er ikke veldig stabil... system temp. min er stabil på 37 grader. Kjøleren min er en standard som følger med i box. Det er core senteret til msi som måler temp. er dette veldig unormalt? mvh. Lars Erik Lenke til kommentar
Doffer Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg syns nok at de temperaturene var i overkant drøye ja. Har du montert kjøleren riktig? Hvis du måler temperaturen i bios kunne kanksje en bios oppdatering gitt mer riktige målinger.. Har du forresten kjent på kjøleren med hånda? Kan være lurt for å bekrefte om det er slik voldsom varme der.. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Absolutt i overkant det der. Kjøp deg en tube Artic Silver og demonter kjøleren, fjern den gamle termal-paden og monter kjøleren med ett tyynt lag Artic Silver. Les denne guiden på Overklokking.no Lenke til kommentar
pimp_larry Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Jeg har kjent på kjøleren og den er ikke varm. synes den er passe jeg.. jeg får ta en bios oppdatering og se hva som skjer da... Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Har ca samme temp, på min 3.0Ghz på S478. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) 85 grader full load er altfor høyt, det er snart før du tar livet av den CPUen, om temperaturen fortsetter å være så høy. Anbefaler deg å prøve å montere kjøleren på nytt, du bør kjenne på kjøleribben slik den er nå, er kjøleribben lunken? Er den lunken tyder det på god kontakt mellom CPU og CPU-kjøler, er den kald tyder det på dårlig kontakt. Har du kjølepastaen inntakt? Dvs. Thermalpadden som fulgte med under BOXED-kjøleren. Endret 10. april 2005 av Deuce Lenke til kommentar
Cleeves Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Har samme prosessor selv. Vil anbefale deg å skifte kjøler, gjerne en litt stor en som thermaltake silent tower (kan vere vanskelig å montere hvis en ikke har så mye peil) e.l. og en temperaturstyrt/regulerbar vifte . Hvis du ikke har, så skaff deg en vifte som blåser varmluft ut av kabinettet på baksiden. dette skulle få tempen ned under 55-60 grader med full load, pluss STOR forskjell i støynivå. Boxed vifta di uler som et fly kan jeg tenke meg Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg har kjent på kjøleren og den er ikke varm. synes den er passe jeg.. jeg får ta en bios oppdatering og se hva som skjer da... Det at kjøleren ikke er varm kan jo bare bety dårlig varmeoverføring mellom CPU og kjøler. Vil anbefale en tube as5 uansett, koster 70,-! Lenke til kommentar
Ingiz Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 vell vell. her har vi folk som har sprekkfullt med prosessorhastighet. det er ikke akkurat min data jeg bruker, men når jeg har fått bygget sammen egen PC, så skal ikke jeg ha mer enn 1800 mgz. derimot skal jeg ha 1 gb ram. det er altså ram man kan trenge mye av. så jeg sier: DET ENKLE ER OFTE DET BESTE Lenke til kommentar
KJTL Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 tror min (samme) er litt for varm og :/ den henger seg i tide og utide den :\ Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Tja.. det du får opplyst behøver ikke være riktig.. Siden du nevner "core center" eller noe slikt går jeg utifra at du har MSI og her er noe jeg har opplevd: 17c på prosessoren høres veldig mistenkelig ut Men kjøp en skikkelig kjøler siden boxed kjølerne rett og slett ikke er gode nok. Intel har selv kommet med en utalelse om at noen av boxed kjølerne ikke var kraftige nok. Kjøp en kjøler ifra Zalman eller et Thermaltake Bigwater sett.. Mye morro for pengene Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) Har du sjekket temperaturen i biosen? visst den viser en total annen temp enn core center så kan jo du oppdatere core center ( om du ikke har gjort d fra før av ). Evnt. drite i hele core center visst tempen er helt på trynet. Du kan også laste ned Everest eller speedfan for og sjekke temperaturer. Endret 13. april 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Her akkurat satt sammen en pc til gamlingene (mine foreldre med blant annet en 3.0Ghz P4,775) det skulle ingenting til for at vifta tok av som et fly og tempen lå på 60-70 grader load , etter at jeg brukte litt AC-5 var tempen ca 15-20 grader lavere. Tror den inntørka tyggisen som ligger på boxed kjøleren er bedriten. Lenke til kommentar
Ingiz Skrevet 10. september 2005 Del Skrevet 10. september 2005 vell vell. her har vi folk som har sprekkfullt med prosessorhastighet. det er ikke akkurat min data jeg bruker, men når jeg har fått bygget sammen egen PC, så skal ikke jeg ha mer enn 1800 mgz. derimot skal jeg ha 1 gb ram. det er altså ram man kan trenge mye av.så jeg sier: DET ENKLE ER OFTE DET BESTE vell vell. her har vi folk som har sprekkfullt med prosessorhastighet. det er ikke akkurat min data jeg bruker, men når jeg har fått bygget sammen egen PC, så skal ikke jeg ha mer enn 2,5 ghz. derimot skal jeg ha 1 gb ram. det er altså ram man kan trenge mye av. så jeg sier: DET ENKLE ER OFTE DET BESTE Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har en P4 550 3,4, bruker alltid Artic silver...min sin ligger på 33 idle og 45 når jeg spiller foreks.......bruker bare vifta som følgte med...Så prøv litt Artic som de sier Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har ca samme temp, på min 3.0Ghz på S478. Min socket 478 ligger på ca 30 grader. Boxed kjøling. Den er er 3,0 ghz orginal,men klokket til 3,22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå