slaraffen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Kragerø Kabel Tv lever nå også Bredbåmd, men på siden deres står det ikke noe annet enn priser og hastighet, Har opplevd to ganger nå at folk som bruker det har ringt meg litt oppskjørtet. Da har bredbåndsleverandør ring dem og sagt at de må stenge ned maskin for den bare laste og laster ned. Vet at begge disse maskinene har AV, selv om det er tvilsomt om de har FW. begge disse går på win 2000. Men hvordan kan brukern "ødelegge" for ISP der da. er det ikke ISP som bør ha bedre sikkerhet på sitt system , oppsett Lurer veldig på dette og håper på feedback og råd Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Lurer veldig på dette og håper på feedback og råd Hva menes med og laste ned? Det kan jo tenkes de var infisert av noe snusk som sto og spydde ut virus og spam, da er det naturlig at de blir bedt om og gå offline. Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Da bør jo ISP være i stand til å si noe mer konkret enn "for den bare laste og laster ned". Det er jo det vi bruker en bredbåndslinje til for f*** Dette hørest nesten ut som om ISP mener de bruker linjen for mye Har du en linje med en viss kapasitet, så må du vel kunne bruke linjen hele tiden vel? Eg har ikkje hørt om noen som legger begrensninger på kor mye av linjen du får lov å bruke. Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Nei det var ikke det. begge maskinene, tror jeg, var nettopp formatert og sjekket for virus etc før de ble satt opp hjemme hos de respektive. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Nei det var ikke det. begge maskinene, tror jeg, var nettopp formatert og sjekket for virus etc før de ble satt opp hjemme hos de respektive. Hvis de ikke var oppdaterte og ikke utstyrt med brannvegg kan de bli infisert av blaster m.f Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 I utenlandet er det vanlig at isp'er legger begrensninger for brukere av bredbåndslinjen. Det er der beregnet for at man skal kunne være på nett hele tiden men ikke bruke linjen max. Har ikke hørt dette forekommer i Norden enda og det er ikke grunn for at det skal være det her heller. Men det kan være som nevnt over her årsaker som at pc'en spyr ut ett eller annet. Et eksempel på dette var en som hadde fått ett mailvirus, Outlooken spydde ut ca 200 mail i timen med ett vedlegg til en adresseliste med mange personer på. Da kan du jo tenke deg at vedkommende som var på adresselisten er ganske frustrert når han\hun kommer på jobb dagen etter å finner mange hundre mail i inboxen.. Men Isp'en må jo komme med en saklig grunn for hvorfor man må skru av pc'en eller koble den fra nett. Det kan jo være 1000 grunner til dette og for at du skal kunne fikse det må du ha noe å bite i Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Maskinene var oppdatert, via min linje hos meg, online adsl. kjørte ulike online virus scan, installerte AVG antivirus. Kjørte også search& destroy ogAdaware , så maskine burde være rene når de ble satt opp der. heller ikke noen mailkontoer satt opp i outlook eller andre mail-program Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Er det trådløst nettverk? Lenke til kommentar
slaraffen Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Nei ikke trådløst. det går på kabeltv og er ikke trådløst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå