Gå til innhold

Fra WinMe til XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er du fornøyd med ME? Du har en pc som vil klare å kjøre XP, men det vil gå tregere enn med ME dersom du ikke fjerner samtlige visuelle effekter i XP som ligger inne som standard, hadde nok hjulpet med dobling av ram'en.

Når det kommer til Windows ME vs. Windows XP, så er XP en soleklar vinner! Windows ME er kjent som det dårligste operativsystemet som er laget av microsoft. Meningene kan variere om dette, men med Windows ME så er det sånn at på ca. 80-90% av pc-ene du installerer det på så vil det gå dårlig, med dårlig så mener jeg ekstrem ustabilitet! I tillegg til ustabiliteten så er dette også et usikkert operativsystem. Men så er det de 10-20% hvor det fungerer helt fint.

Jeg vil absolutt anbefalle deg XP, kan ikke finne èn grunn til ikke å velge XP her.

Lenke til kommentar

Ville ha hatt mer ram i pc'n før jeg valgte å installere XP. Ville også skrudd av ALL eyecandy i XP, da den er en god resurs-sluker. Ellers, så ville jeg faktisk vurdert windows 2000. Har en "gammel" 500mhz m. 128mb ram som kjører windows 2000 så det suser. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjøp mer minne. kjører selv winxp på en P3 500 MHz med 384 mb RAM. Det funker helt supert. Bruker den kun til surfing. men går fint med de gamle spilla som var bra den gang maskinen var bra også.

Har hatt win me selv for lenge siden. Jeg kan med hånden på hjertet si at det er den mest raua versjonen av windows noensinne. Hang seg vis man spillte mp3 filer. Tror ikke maskinen kunne stå på i 2 timer i strekk uten og klikke. Nå med win XP installert fungerer den helt fint og henger seg aldri.

EDIT: Har mesteparten av Eyecandy på her. og det spiller ingen rolle for meg når jeg bare surfer. men skal du spille så er det kanskje smart og skru det av.

Endret av underground
Lenke til kommentar

W-2000 er et greiere alternativ med 128 ram. (husk service-pakke 4)

PS tar rundt 500 for 256/133 , med 384 ram og P3/800 går XP som en lek.

Det rimeligste er vel containeren hos Elkjøp eller Expert .

Er ikke sikker på om P3/ 800 nøyer seg med 100 ram eller om den krever 133.

133 ram går uansett , 66 ram går uansett ikke.

Lenke til kommentar

Så anbefalingane her går altså på å sette inn f.eks ei 128 MB-brikke til (kr 459,- hos MPX) for å 356MB. Ellers så er eg vel kanskje blandt dei 80-90 % som har ustabil ME som jh_ skriv.

Endret av Jhals
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...