Gå til innhold

Motorola e398 - batteri/mp3

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte å kjøpe en Motorola e398, da den er kul, og har mp3. Jeg ser noen klager på batteritid ved bruk av mp3, og de nevner da ofte at den varer kanskje 5 timer eller no ved bruk av mp3funksjonen. Dette synes jeg er rart, da f.ex Nokia ikke går ned en strek engang ved bruk i 5 timer. Så, det jeg lurer på er:

1. Er det lang batteritid på e398 ved bruk av mp3spilleren?

2. Er spilleren en integrert funksjon i e398, eller er det et eget program den kjører. Hvis det er et program, er det ingen måte å spille av filer på en "enklere måte". Tenker da på no sånn som Nokia 6230. Jeg skjønner jo også at det kan finne på å sluke strøm hvis den må fyre opp et eget program bare for det.

3. Er det forskjell på hvor mye den bruker om man bruker høretelefoner eller om man bruker høyttalerne? Jeg vil jo tro den bruker mer når man bruker høyttalerne, men man kan jo aldri vite.

4. Er e398 et greit valg :hmm:

Dette er egentlig ankepunktet jeg har når det gjelder å bestemme seg. Nokia vil jeg av prinsipp ikke ha, og den 6230 som jeg refererer til og som er eineste fornuftige valg fra den kanten, er for kjedelig for min smak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg vil på det sterkeste anbefale Siemens SX1 som du bl.a får kjøpt fra ca 1100 kr på nettauksjoner, og ofte følger da minnekort og blutooth med! Jeg vil at du skal være oppmerksom på at Motorolas E398 har minnekortet under batteriet, noe som er veldig upraktisk.

SX1 har i tillegg mange flere funksjoner enn Motorolas E398, bl.a videovisning og videorecorder. På Motorolas E398 kan man foreløpig kun få minnekort opp til 128MB, mens man på Siemens SX1 kan få minnekort på f.eks 512 MB og jeg tror faktisk du kan bruke minnekort helt opp til 2048 MB (med forbehold).

I tillegg er batteritiden noe bedre på SX1 selv om den heller ikke er lang.

Kameraet har 4x zoom på SX1, og med et tilleggsprogram jeg tror heter Photoacute kan du ta bilder med 1,3 megapixel oppløsning.

SX1 kan du lese mer om på dinside.no og it-avisen.no som begge har testen den og gitt meget hyggelige terningkast! SX1 er utsolgt i de fleste butikkene, så det er først og fremst qxl som har den nå.

Verdt å nevne også: Siemens lanserer nye spreke telefoner om dagen som skal erstatte SX1, blant annet denne: http://communications.siemens.com/cds/fron...NrNrNrN,00.html

Lenke til kommentar

Kan svare på spørsmål 2.

Begge deler.

Det er en enkel medieavspiller som er der. Det spiller av helt greit.

I tillegg er det et javaprogram med. Der kan man spole og sånn.

Ellers vet jeg ikke mye om e398.

Skulle kjøpe denne selv en gang...

Lenke til kommentar

Heisann. Bruker nu Siemens Cx65, og det er den tredje siemenstelefonen i rekka, mmen nå vil jeg sannelig ikke ha Siemens lenger. Denne telefonen er det kjedeligste jeg noen gang har hatt, så Siemens bør ta seg selv i nakken ganske kjapt.

Er det noe info om NÅR de nye Siemenstelefonene kommer?

Edit: kan jo ikke vente til november for å få henda i den som er i den linken der...

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Hei! Ser at Siemens har nå lanserer en ny flipp CL75 som har et spennende design, denne kommer i mai. En annen modell U15 som lanseres samtidig kan du lese mer om her : http://communications.siemens.com/cds/fron...00.html#content

Siemens skal lansere nærmere 15 nye mobilmodeller i løpet av året, så de lanseres nok fortløpende.

Men den telefonen som mange venter på er SXG75, og den kommer ikke før november. Så snart blir Siemens ENDELIG "trendy"!

Lenke til kommentar

Skal du vente har jeg et annet supertips.

Sendo X2. Denne har alt. Symbian, mp3, mpkamera, blåtann, minnekort osv. Og den har en utsalgspris på ca 2000kr. Det er et røverkjøp.

Den kommer vel i juni hvis den kommer til Norge.

Ellers kan du gjøre som meg og vente til panasonic kommer med sine nye modeller. De er skikkelig heftige :dribble:

Angående Siemens CX65/70 har vi delte meninger.

Jeg holder på med CX70 og den er utrolig bra synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men...

gulveis: Siemens U15 er allerede ute (kanskje ikke på det norske markedet, tviler at den noen gang vil komme hit), men den er ikke en ekte Siemens. Det er en Motorola med små Siemens-forandringer.

On-topic:

Det kommer heldigvis mange MP3-mobiler (mobiler med stereo ørepropp- og minnekortmulighet) i år, blant annet fra Siemens, som heldigvis har fått et spark bak i uviklinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...