Lemkin Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Hvorfor bedriftseier? Hva med vanlige privatpersoner? Joda regelen kunne like godt være for alle så var man sikret 5409619[/snapback] En slik regel kunne like være slutten for partiene. Partiene lever jo på støtte fra private organisasjoner eller personer, veldig liten del av pengene de får kommer fra medlemskontigenten. Partiene får jo også penger fra staten. (Så vidt jeg husker er det partier som har over et vist antall medlemmer.) Jeg er selv imot at ressurser skal være det som bestemmer hvordan et parti skal utforme seg og hvordan det skal konkurere mot de andre partiene. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg har ikke dømt deg verken sør eller nord. Men når du sier at du ikke har noe som helst konkret du baserer deg på, men antar at det er slik fordi du ikke tror de rike kan gjøre slikt av andre grunner enn å forlange mest mulig ijgen for pengne, hvordan i alle he..... skal man da tolke det? Du har ikke noe konkret, men du baserer deg på hvordan du tror rike er. hvis dette ikke er fordommsfullhet, hva er det da? 5409210[/snapback] Nei jeg gjør ikke det,jeg har kontakter i min omgangskrets som er fra både vanlige folk og helt opp til rike folk og det er greie folk alle sammen,men det er ikke tvil om at rike er mere opptatt av å få mest mulig igjen for pengene. Dette gjenspeiler seg også på arbeid som utføres. Hos vanlige folk leverer du regningen ved endt jobb og de betaler denne, hos en stor del rike folk derimot er det masse om og men, enten skal de ha det ført på firmaet selv om jobben er gjordt på deres private bolig eller så er det spørsmål om å få så så mye momsfritt eller på fiktive regninger, selvsagt sier jeg nei til slikt,men det viser jo klart at det kun er i vinning øyemed dette skjer. I tillegg sakset jeg denne i et tidligere innlegg. - Hvorfor er det stort sett bare millionærer som gir penger til Høyre? - Det er først og fremst formuesskatten som angår velstårede personer. Så joda jeg har konkrete ting i fleng her 5409252[/snapback] Altså som leser må man da legge annenhåndsopplysning (fra deg) til grunn hvis man skal anse påstandene dine for å være korrekt? Personlig har jeg et klart inntrykk av at fattige og mellomklassen generelt sett er like mye interessert i å få mest mulig igjen for pengene sine som rike. Rike mennesker er ikke generelt sett en gruppe mennesker som er mer egoistiske, har dårligere moral eller ikke ønsker å bidra til felleskapet i forhold til resten av befolkningen. Det er en ganske rar myte. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ja, spesielt med tanke på en som tjener 100 millioner skatter gjerne 40 millioner, gud vet hvor mye mer denne karen bidrar til fellesskapet enn andre... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg har ikke dømt deg verken sør eller nord. Men når du sier at du ikke har noe som helst konkret du baserer deg på, men antar at det er slik fordi du ikke tror de rike kan gjøre slikt av andre grunner enn å forlange mest mulig ijgen for pengne, hvordan i alle he..... skal man da tolke det? Du har ikke noe konkret, men du baserer deg på hvordan du tror rike er. hvis dette ikke er fordommsfullhet, hva er det da? 5409210[/snapback] Nei jeg gjør ikke det,jeg har kontakter i min omgangskrets som er fra både vanlige folk og helt opp til rike folk og det er greie folk alle sammen,men det er ikke tvil om at rike er mere opptatt av å få mest mulig igjen for pengene. Dette gjenspeiler seg også på arbeid som utføres. Hos vanlige folk leverer du regningen ved endt jobb og de betaler denne, hos en stor del rike folk derimot er det masse om og men, enten skal de ha det ført på firmaet selv om jobben er gjordt på deres private bolig eller så er det spørsmål om å få så så mye momsfritt eller på fiktive regninger, selvsagt sier jeg nei til slikt,men det viser jo klart at det kun er i vinning øyemed dette skjer. I tillegg sakset jeg denne i et tidligere innlegg. - Hvorfor er det stort sett bare millionærer som gir penger til Høyre? - Det er først og fremst formuesskatten som angår velstårede personer. Så joda jeg har konkrete ting i fleng her 5409252[/snapback] Altså som leser må man da legge annenhåndsopplysning (fra deg) til grunn hvis man skal anse påstandene dine for å være korrekt? Personlig har jeg et klart inntrykk av at fattige og mellomklassen generelt sett er like mye interessert i å få mest mulig igjen for pengene sine som rike. Rike mennesker er ikke generelt sett en gruppe mennesker som er mer egoistiske, har dårligere moral eller ikke ønsker å bidra til felleskapet i forhold til resten av befolkningen. Det er en ganske rar myte. 5410517[/snapback] Rike mennesker er ikke generelt sett en gruppe mennesker som er mer egoistiske, har dårligere moral eller ikke ønsker å bidra til felleskapet i forhold til resten av befolkningen. Det er en ganske rar myte. Nei det har jeg ikke sagt heller at de ikke ønsker å gi til fellesskapet, men det ser jeg klart etter alle de årene jeg har drevet i byggebransjen at disse er mye mere optatt av å "få mest for minst mulig" det er jo en av måtene å bli rik på Om du vil kalle det dårlig moral eller egoisme, får stå for din regning, jeg bare registrerer hva jeg opplever i det virkelige liv De greieste å jobbe for er som regel "nyrike" feks en lottomillionr e.l . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå