FrenChie Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 - Hvordan fungerer det med toll o.l hvis jeg bestiller klær fra sverige? Isåfall hvor mye? - Hva må jeg gjøre? Må jeg registrere meg hos toll vesenet før jeg bestiller? - Kommer det noen andre utgifter enn frakt og toll ? Jeg er absolutt helt grønn på det her, så jeg setter pris på all hjelp ( Viste ikke hvor jeg skulle poste dette, så jeg postet det her. Slett/ Flytt om noen føler for det ) Lenke til kommentar
Oter Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 det er nesten ingen varer du må betale toll på,men du må betale moms. handler du for mer en 200nkr,så må du betale 25% moms,på den totale summen,inklusive frakt. er summen under 1000nkr,så betaler du forenklet tollgebyr til posten ca 70kr(summen du skal betale står på hentelappen fra posten) er summen over 1000 nkr,så koster det det noe mer(er ikke sikker på hvor mye,tror det er ca 150kr)da får du brev fra posten,om du vil at posten eller noen andre skal fortolle den. husk også laste ned kvittering,for sender ikke firmaet med kvittering i pakken,og du ikke kan fremlegge kvittering på hva du har kjøpt,og verdi. så får du ikke fortollet den,og pakken blir enten sendt tilbake,eller den blir liggende på toll lageret. har selv slitt med kvittering,så det er best å være på den sikre siden. ellers så er det ingen extra utgifter Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Takk for svar. Da var det løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå