Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen henger seg når jeg spiller(3d grafikk)

Anbefalte innlegg

Heisann,

Sliter litt med at det nye maskinen min henger seg når jeg spiller(altså når det viser ting med 3d grafikk).

Maskinspecs:

CPU: AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939, 512KB

Skjermkort: Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2600PCX Golden S"

RAM: Corsair TWINX Xpert 3200XL DDR 1024MB Kit w/two matched 2x512MB PC3200 2-2-2-5

DVD: Plextor DVD-brenner PX-716A IDE Retail inkl. sort og hvit front

Bruker WD 160 gb ide disken fra den gamle maskina enda.. har skjekket litt inne på computer management hvilke feilmeldinger maskina produserer når dette skjer: det er to som går igjen:

1:

The device, \Device\Harddisk0\D, has a bad block.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

2:

The driver detected a controller error on \Device\Harddisk0\D.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Det er vel muligens disken det er noe galt med da? Tror dere dette kan bli bedre av å defragmentere?

Det virket egentlig som problemet oppstod når jeg installerte driect-x 9c.. men det er mulig dette er feil for jeg hadde ikke maskina i gang så alt for lenge før jeg installerte det.

Noen som har noen formening om hva som kan være galt ? eventuelt hvordan jeg skal fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å legge til litt mer informasjon så har jeg nettop skjekket temperaturen på cpu i bios, den ligger mellom 40-50 grader. Har også prøvd å kjent på kjøleren til gpu'en etter at maskina har hengt seg.. men den virker heller ikke varm.

Har også lest litt på andre tråder her på forumet om samme problemet. Ser de har blitt rådet til å bytte strømforsyning.. tror ikke jeg har noe problem med strømmen heller da jeg byttet til MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA når jeg kjøpte denne maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...