babbakaørn Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Heisann! Jeg driver i disse dager å lager et rack oppsett til musikk og problemet er at jeg trenger en cd spiller. Siden cd avspillere til å feste i rack er ganske dyre tenkte jeg at jeg kunne lage en cd avspillings device selv. Det er selvfølgelig ikke noe problem å lage en pc som passer i racket, det som er problet er at jeg vil spille av musikk uten å koble til skjerm, mus og tastatur, og helt uten opperativsystem. Er det mulig å lage en slik device? og isåfall hvordan gjør man? Håper noen kan hjelpe meg. Mvh Tobias Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Edit: Så den skulle være en stand-alone CD-spiller nå - Så da la jeg planene mine på is Endret 10. april 2005 av skag1 Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Det er ikke noe problem at "pcen" har andre funksjoner også, men den MÅ kunne spille av cder bare ved å trykkke på en "play" knapp. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Ja, var slik jeg forsto det. Men min plan var å smekke en vanlig 5.25" CD/DVD-ROM i 1U, men da må man jo som regel koble denne til en PC for at den skal fungere. Har du ingen helt vanlige stand-alone CD-spiller du får plass på en vanlig rack-hylle? Lenke til kommentar
babbakaørn Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Ja engentlig du haqr fårstått det rett. Men det er ikke nødvendig at den passer i 1U. Kan godt ta 4U også hvis det er nødvendig.' Jeg kan jo sikkert klare å bare bruke en vanlig cd-spiller også, men selvgjort er velgjort og da kkan jeg også designe boksen som jeg vil. Er det ingen som som har noen gode svar eller mulige løsninger på topic? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Litt off topic, men apropos rack; Hvis du vil ha en billig 7 -8u rack, har IKEA et nattbord som er akkurat passelig til å være rack... Har foreløpig ikke satt noen skruer inn i folien, men det burde fungere... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 (endret) Du kan jo prøve å rive ut innmaten i en vanlig CD-spiller og hive den inn i et av disse her. En discman går jo også an å bruke. Ellers kan du prøve å hive bilstereo inn i et av kabinettene jeg linket til. Jeg er usikker på om bilstereoene har utganger til å fôr en forsterker, eller om de kun har høyttalerutganger, men det går ihvertfall an å sjekke det ut. Å begynne å montere og programmere en vanlig PC i et rack bare for å spille av CD'er blir nok dyrere og mer tidkrevende enn noen av forslagene over. Dremelen må nok brukes her uansett. Endret 14. april 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå