Ozelot Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvis det hadde fantes en slags frekvens omformer, ville det ikke gått an å høre signalene til f.eks. wlan ? (yup, dette hørtes sprøtt ut, men blir ikke klokere av å bare sitte stille ) Lenke til kommentar
opticus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 hva skal du med dette i så fall? jeg har aldri hørt om noe sånt før Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Kan tenke meg at det ville være en ganske grusom lyd egentlig. Du kan sikkert emulere det ved å sette en datacd i en vanlig CD-spiller :-) Men det finnes garantert utstyr som kan gjøre dette i laboratorier og slikt, sikkert ikke så billig da. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Hvis det hadde fantes en slags frekvens omformer, ville det ikke gått an å høre signalene til f.eks. wlan ? (yup, dette hørtes sprøtt ut, men blir ikke klokere av å bare sitte stille ) Det er jo nettop dette en helt vanlig FM radio gjør, lager radiobølger om til lyd. Har du en radiomottaker som dekker 2,4 ghz så kan du høre wlan.. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Hmm...bare til å fintune en radio altså... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det går an ja. Metoden går kort sagt ut på å ha en dyr og avansert høyhastighetsopptaker og behandle signalet etterpå med et program. (Det er slik de fikser stemmen til artister som synger surt ) Men så høye hastigheter som 2,4GHz blir nok ekstremt vanskelig. Jeg vet ikke om noe opptaksutstyr som klarer i nærheten av høy nok samplingsrate. (Du trenger nok minst 10GHz samplingsrate, og de raskseste digitale ocilloskopene med opptaksmulighet som jeg vet om har 1GHz samplingsrate) Til sammenligning har vanlig CD-lyd en samplingsrate på 44,1kHz og kan kan gjenskape lyd på opptil ca 16kHz med sånn passe presisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå