Arve28 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Tenker å kjøpe PDA med GPS. Lest litt på forummet, men lurer på endel ting. Finnes det noe PDA med innebygget GPS antenne slik at man ikke trenger å ha med seg denne GPS delen, men at den er inne i PDA? Lest litt om TomTom. Er dette et bra program? Finnes det andre? TomTom Navigator 3 Maps of Western Europe dekker følgende land: Andorra, Belgia, Danmark, Finland (kun Helsinki), Frankrike, Italia, Luxembourg, Nederland, Norge, Portugal, Spania, Storbritannia, Sveits, Sverige, Tyskland, ØsterrikeNB! Du må kjøpe TomTom Navigator 3 over skandinavia som vi selger i tillegg til Europakartet for å få dette kartet til å fungere. Er ikke et slikt program på mange GB? Hvor mye lagring er det i en PDA? Hvordan er denne pakken? HP iPAQ Pocket PC rz1710 GPS Bundle, iPAQ/GPS/TomTom/Nordenkart/bilmontering Hvis man kjøper PDA i utlandet. Må man kjøpe ny software for norge? Lenke til kommentar
thrill Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Garmin tilbyr PDA med innebygget GPS. Den ene kjører Palm OS den andre Windows Mobile OS. Disse er dessverre en del tykkere enn ordinere PDA'er samt at de har en flapp som vippes opp når GPS skal benyttes. Garmin benytter egene kart. En fordel med Garmin sine løsninger er at de tilbyr gatekart, topografiske kart og sjøkart. Ulempen er at du er i større grad låst til Garmins hardware (per i dag). De har nettopp lansert en løsning som kan benyttes på PDA'er fra andre produsenter. Vurdere denne for min egen del da jeg allerede har Garmin GPS og kart. TomTom er vel den mest utbredte løsning for veinavigasjon i dag. Får stort sett positive kommentarer. Annen løsning kan være "ViaMichelin MapSonic". Andre finne også. Skal slike pakker med kart benyttes på PDA er det naturlig å kjøpe tilleggsminne i form av CF-kort eller SD-kort for å lagre kartene. TomTom Skandinavia tar f.eks. 135 MB. Du kan lese en artikkel/test av bundelen her; http://www.pocketgpsworld.com/tomtom-navig...-hp-edition.php PPC'er som selges i norge har engelsk OS. Få applikasjoner som tilbyr norsk språk. Svaret blir således; nei. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 2 billige PDA er HP Ipaq rz1710 med gps og denne har vel tomtom 3 eller noe slikt? Så Palmone zire 31 + Kirrio gps? Hvordan er dette? Noen som har hørt om Bluemedia pda 255? Hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 HP rz1710 selges med både tomtom og navicore program. gå for den med tomtom. navicore programmet fungerer fint, men det kan ikke brukes uten stylus. Skal du bare bruke pda'en til navigasjon, holder den i massevis. Ulempen med tomtom, og de andre er at det kun følger med kart over skandinavia, og at det er en kablet gps slik at det blir mye kabler på dashbordet. selv gikk jeg for en Dell x50 navigasjonspakke med bluettooth gps. slik at gps'en ligger i hatte hyllen og ikke roter til dashbordet mitt. Siden PDA'en har bluetooth kan jeg også enkelt koble den til mobiltelefonen for å kunne sende mail, surfe o.l. når jeg er på farten. Det følger med kart ned på husnummerniva for hele europa, og det er tilpasset for å styre med fingrene. Men aberet er prisen koster ca 5000,- Så er behovet kun navi i bil, så gå for HP sin pakke med tomtom Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 en liten ting om mapsonic.... I den versjonen jeg kjøpte tar den ikke hensyn til ferjer, dvs at noen ganger så sier den at det er umulig å komme til målet :-*) Andre ganger tar den helt usansynlige omveier, satt opp mellom hjem og hytta, det er ca 1 time kjøring, men den ville over fjellet og total 12 timer :-1 Lenke til kommentar
Gunnar Nystul Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Ta en titt på http://www.tomtom.nystul.no/forum for å lese mer om TomTom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå