Gå til innhold

Overklokking av Amd 3200+ 745

Anbefalte innlegg

Heisann !

Skulle gjerne ha overklokka litt, alltid hatt den standard.

Jeg fikk den fra 200mhz, til 230 med boxed, men etter det , så ville den ikke mer enn 5mhz, med luft.

Jeg har nå fått meg Bw, 28*, uklokka.

Har Gigabyte K8nnxp 754

Ati 9800pro

TwinMos Twister 512

Amd 64 3200+ Clawhammer,

Labtec 500w

Bigwater på cpu, standard blokk på cpu, Aqua Computer på gpu.

Standard volt er 1,5. Står iallefall i bios.

Bios er F11, det er standard.

Åssen skal jeg låse agp ?

Jeg er ganske så ny i dette, jeg vet åssen det fungere osv. men det er forsatt litt nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

javel...

Den står på 66, da er den antagelig låst.

Hvor er minne divideren ?

Hvis du kan forklare nærmere hvordan jeg gjør dette, så hadde det vært kjempe fint. :)

Tror man Trykker Control + F1 for å få opp Cpu Thermal Throting (står i prosent) og AGP minne greier, der man kan stille 32,64,128,256,512, vet ikke hva det er. Og Max Memclock

Jeg fikk ikke satt opp i HT 210 uten volt. Stress testa standard i 11timer i natt, 33grader varm. Satt Cpu Thermal Throting på 65, FSB 205mhz, Max Memclock på 10,5

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar

Javel, det får heller gå på sparket..

Men iallefall, hvorfor får jeg ikke klokka mer enn 5-7mhz med vannkjøling ? Er Cpu brent elerno ? Den virker osv lissom, men før, da den var ny, så kloka den opp til 225mhz (200mhz standard FSB)

"Gigabyte K8NNXP overclocking.

You should have no trouble overclocking the Gigabyte K8NNXP motherboard with your AMD Athlon 64 processor up to 216MHz and be rock solid, but as you go higher things start getting a little fussy. What overclocking performance you can achieve from your individual motherboard with your overclocking settings will of course be slightly different."

Som det står her, da den min var ny , så dro den lett opp i 25, men nå så kommer den ikke opp i 7mhz (FSB) før den dauer

Men minne divider, Hvis man trykker Control + F1, "Remember you need to press CTRL+F1 to access the advanced features."

Og hva er Clock Ratio ?

Edit ;

Leste litt lenger ned på siden her , der står det om klokking S 939, som er nesten det samme som 754.

Fsb, går ikke opp mer enn 7. Da er det altså minne som ikke henger med, det er pc-3200, tror den står på 166orginalt på minne, skal jeg sette den på ?

Også var det på ram timings .. Hva i huleste er det jeg skal sette der ? Skal den stå på Auto, eller Manuel ? Står den på Manuel, så må jo jeg fylle inn, hvis dere anbefaler det, så skal jeg prøve. Men dere må nok veilede meg gjennom det hele.

Håper dere kan dette, for det kan ikke jeg, og jeg stoler fult og helt på dere.

Tror minnedivideren står i Prosent... I minne Menyen, så står det 50% og et eller annet, skal se nærmere..

Endret av Stian_A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...