Onkel Kompost Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Vær hilset. Nå har det seg slik at til sommeren skal jeg snekre sammen en maskin for litt lydbruk (lage radioprogram, spille inn enkle ting og slikt). Viktig her da er at kabinettet er stille. Samtidig er det ønskelig at kabinettet skal ta minst mulig plass... Jeg lurte derfor på å gå for en m-atx løsning. Tenkte da på å kjøpe et socket 754 m-atx hovedkort, for så å kombinere dette med en av de "kalde" CPUene som er designet for bærbare maskiner. Dette for å unngå å få unødvendig varme. MEN, som om ikke det var nok er det og ønskelig at jeg skal få litt luft over HDene, da det er ganske så dumt om data og slike ting går tapt grunnet mangelfull kjøling av HDer. For det er vel ikke akkurat overveldende mye luftstrøm i slike små kabinetter? Så her er da spørsmålet mitt. Har dere, forumet på Hardware.no sine eminente brukere, noen tips til hva kabinett som kan fylle disse kravene? Pris er ikke så overveldende viktig. På forhånd takk. Lenke til kommentar
pcOmanen Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 lian li...! du nevnte at prisen ikke var så meget viktig, men her er også et på tilbud. masse kvalitet og god kjøling. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC31 her er en litt dyrere: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC65USB jaja, jeg er mulig en mega lian li patriot... - men sauern heller, de passer perfekt nå iallefall. jeg kunne kommet med noen cooler master eller lignende men saklig som sist så er Li dannet for situasjonen. Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 lian li...!du nevnte at prisen ikke var så meget viktig, men her er også et på tilbud. masse kvalitet og god kjøling. Nja. Har LePont kabinett på den maskinen jeg bruker mest, men av en eller annen merkelige grunn er ikke viftekontrollering og sånn helt lett med, selv om jeg har viftekontroller. Den bråker mye for det. Det er derfor det skal være litt mer tyste greier. Ellers har Lian Li mange flotte kabinett (det første du linket til var vel kanskje ikke et slikt et, men men) men det jeg var ute etter var aller helst et m-atx tower. Og så hadde det vært greit om den kunne tatt vanlige strømforsyninger. Ja jeg vet, "kjøp deg shuttle", men problemet her er at strømforsyninger og slikt i de jeg har hørt er litt bråkete, og kjølingen er om mulig enda verre enn med m-atx kabinett. I tillegg kan jeg ikke si at jeg har sett noen shuttle kabinett med en liten vifte som kan blåse litt på HDene. Så, for å summere, jakten fortsetter, men jeg setter pris på absolutt ALLE innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå