Gå til innhold

Noen spm. om AMD's dual core cpu

morgus

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har såvidt lest litt rundt på nettet om AMD's dual core cpu'er, og et par spørsmål har dukket opp:

1:Kommer cpu-ene i flere utgaver akkurat som i dag? (3000+ 3200+ osv)

2:Hvis de gjør det, lønner det seg vel å kjøpe den billigste å klokke den akkurat som man kan gjøre med en 3000+ i dag?

3:Siden det på et bilde som jeg har sett står at den har en vcore på 1,4 Volt på 2400MHz, er den basert på Venice? Bare at det er to istedenfor en? (Skal se om jeg finner bildet....)

4:Noen som vet noe om hvor mye Watt disse cpu-ene kommer til å trekke? (Kanskje litt tidlig å si noe om?)

5:Er det mulig å kjøre 4x512MB ram-brikker uten å sette ned til DDR333 istedenfor DDR400? Mener å huske at det er fikset i Venice....

:hmm:

Det er det som jeg lurer mest på om disse cpu-ene, håper noen er litt klokere enn meg om dette, men det jeg lurer mest på er spørsmål nr. 1.... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
    * x80:2400 MHz, 1.35V, 80A, 95W, 67°C

* x75:2200 MHz, 1.35V, 80A, 95W, 67°C

* x75:2200 MHz, 1.15V, 48A, 55W, 71°C

* x70:2000 MHz, 1.15V, 48A, 55W, 71°C

* x60:1600 MHz, 1.10V, 30A, 30W, 71°C

Fant dette etter litt google.

Den blir ikke basert på Venice kjerenen. Navnet er Toledo.

Og det du sier at du kunne bruke 4x512 med Venice CPU'ene. Det er ikke helt rett vistnok.

Edit: Den CPU'en i mitten ser jo lovene ut :D

Endret av BaX
Lenke til kommentar

Oki, interessant, virker som om at det ikke bør være noe problem å overklokke den til ''x80''.... Var ganske bra volt på de cpu-ene også, jeg regnet med at det skulle være bra, men ikke helt ned i 1.10Volt.

De gradene som står til sist på hver cpu, er det den høyeste temp. som de tåler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...