LupeN- Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 heisann. har nettop innstalert win2k på pc'n men internett / nettverk funker ikke. har prøvd og oppretta mange forskjellige tilkoblinger men inge av dem fungerer. det er på en gammel compaq pc med innebygd nettverkskort osv. ipconfig/renew : FEIL! ingen kort som er bundet til TCP/IP har aktivert DHCP. ipconfig/all : vertsnavn..................Server nodetype...................Broadcast ip-ruting aktivert........Nei Wins-proxy aktivert....Nei i enhetsbehandlig så står nettverkskortet under "andre enheter" som "ethernet kontroller" der står det : Driverne for denne enheten er ikke innstalert (kode32) Klikk innstaler Drivere på nytt for å innstalere driverne på nytt ikke har jeg driver cd for hovedkort / nettverkskort og ikke vet jeg hvilket hovedkort det er på den noen annen mulighet for å fikse dette ? LupeN- Lenke til kommentar
skille22 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) Du er nødt til å få tak i driverne til nettverkskortet. Du får tak i opplysninger hos compaq ang. modellen din. Du finner kanskje serial nr på utsiden av kabinettet? Uansett så står nok modellen på kabinettet. Gå på Compaq sine sider og last ned drivere.. Endret 9. april 2005 av skille22 Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 fant ikke no serial nr på utsiden av kabinettet, å ikke har jeg noen manualer e.l som serial nr står på :\ bør kansje skaffe meg et pci nettverks kort da ? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 det ville helt klart vært det enkleste, men ikke det billigste, selv om det man får slengt etter seg kort som fungerer helt utmerket for slikk og ingenting Lenke til kommentar
aron Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg har kødda med en del gamle compaqer... Du bør komme langt med maskinens modellbetegnelse/nummer... En annen ting er å sjekke om det er innebygget nettverkskort ellet et tilleggskort. Er det er tilleggskort er det bare å åpne maskinen å se hva kortet heter. Ofte er driverinnstallering på eldre Compaq litt kryptisk, men ikke umulig... Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 det var innebygd nettverks kort. jeg bare tok pci netgear kortet fra den andre pc'n min og satte i compaq'n og innstalerte driverne til det, så lastet jeg ned windows update og fikk da driverne til både lyd grafikk og nettvekskortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå