Gå til innhold

Nå er det like før prisras på Nikon D70!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestillt D70 fra Netshop. Bestillte det rett etter kl.4 i ettermiddag og de fikk levert pakken inn på posten i 7tiden. Det synes jeg var imponerende!

 

Litt dumt at dette tilbudet kom midt i eksamensperioden, ser for meg at det blir lite lesing fremover utenom brukermanualen da ;)

Lenke til kommentar

Hiver meg på grattis jeg også. Og et lite tips på veien. Når du leker med iso verdiene og setter den til max, husk å skru ned etterpå hvis ikke så blir bildene litt uskarpe. Ikke spør hvordan jeg fant det ut.....

Lenke til kommentar

Hehe, takk for tipset. Klarte å gjøre dette på en hyttetur for noen uker siden med mitt sony p100, av en eller annen grunn hadde jeg satt iso til 400 :ohmy: og dette merket jeg ikke før jeg la bildene inn på maskinen. Kjipern, skal ikke glemme iso igjen.

 

-Jostein

Lenke til kommentar

Må si jeg ble meget fristet av dette tilbudet jeg også.

Har i grunn bestemt meg for og kjøpe DSLR kamera snart, men likte Canon 350D best når jeg sammenlignet de kameraene side ved side. D70 ble litt stort, men har jo desidert best linse av de to kit'ene.

 

what to do, what to do :)

Si ifra hvordan kamera bagen er og hvordan du liker kamera når du får det :)

Lenke til kommentar

Det skal jeg gjøre, men husk at det bare er et ukestilbud som går ut senest tirsdag. Jeg tenkte også på 350d først, mye pga at det var så lite og hendig. Så falt jeg for D70 bl.a fordi jeg kom frem til at størrelsen igrunn ikke er så viktig for meg, jeg kunne ikke se for meg noen situasjoner hvor jeg ville tenke "nå skulle jeg hatt et litt mindre speilreflekskamera".

 

Du får ha lykke til med valget.

 

-Jostein

Lenke til kommentar
Noen som har noen forslag til blitz til dette kamera med det samme også da?

Canon: De eneste som passer av originale er 420EX, 550EX og 580EX. Sistnevnte er den nyeste blitsen med nyeste teknologi, men er omtrent like sterk som 550EX. 420EX er den svakeste av disse, men holder til de fleste. Ellers er 550EX og 580EX noe mer avanserte enn 420EX.

 

Nikon: De to eneste du kan bruke til D70 er SB600 og SB800. De "gamle" digitale blitsene med DX betegnelsen fungerer ikke på dette kamera. Forskjellen mellom disse er at SB800 er sterkere og har flere funksjoner som f.eks. master mulighet i et flerblitssystem. SB600 er svakere, men de fleste blir fornøyd med denne.

 

Ellers finnes det også uoriginale blitser, men de kjenner jeg ikke så godt til. Erfaringer tilsier at akkurat blits er best å kjøpe originalt.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...