leifeinar Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 prøver og regulere chipset vifta med speedfan, får ikke helt til, kommer så langt at jeg har valgt viften jeg vil regulere så får jeg ikke til mer..... tror jeg har trykt på det som er, men det har jeg jo selvfølgelig ikke Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Er det i hele tatt mulig å regulere chipsett viften? Jeg kan justere de 3 pins som sitter på hovedkortet men ikke chipsett viften. Mulig den ikke regarer på vife regulering. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 (endret) prøver og regulere chipset vifta med speedfan, får ikke helt til, kommer så langt at jeg har valgt viften jeg vil regulere så får jeg ikke til mer..... tror jeg har trykt på det som er, men det har jeg jo selvfølgelig ikke Hei, Hadde vert lettere å hjelpe, dersom du hadde gitt os litt mer info om hovedkortet og chipset-viften. På mitt Abit IC7 Max3 hovedkort kan jeg justere hastigheten på CPU-, chipsett- og OTES-vifterne med f.eks SpeedFan. Mvh kimmer Endret 9. april 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Det er vel ikke spenningsregulering på viften da Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 har MSI k8n neo4, vifta henter strøm fra hk. er dn liten illsint veps Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) har MSI k8n neo4, vifta henter strøm fra hk. er dn liten illsint veps Hei, Nyeste versjon av Speedfan er 4.22. (blir oppgradert jevnligt efterhvert som der kommer nye HK & chipsets) Speedfan henter info fra ditt hovedkorts BIOS. Hvis ikke ditt HK støtter monitoring av chipset-viften - da kan SpeedFan ikke vise det heller. Når du starter SpeedFan vil du på første side ("Readings") se noget der f.eks heter: Speed01 Speed02 osv Ut for hver av de kan du justere hastigheten procentvis og følge med på turtallet opp forbi. Mvh Kimmer Endret 10. april 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå